به گزارش پارس به نقل از  فارس، پلیس اف‌بی‌آی و وزارت خارجه آمریکا روز شنبه با صدور دستورالعمل‌های جدید نسبت به وقوع حملات تروریستی جدید در خاک آمریکا هشدار داده‌اند.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، این دو نهاد آمریکایی در دستورالعمل‌های جدید از مقام‌های مجری قانون خواسته‌اند مراقب احتمال حمله به خاک آمریکا باشند.

در این اطلاعیه‌ها درباره احتمال آدم‌ربایی و حمله به شهروندان مسافر آمریکایی در خلال سفرهای برون‌مرزی هم هشدار داده شده است. در اطلاعیه‌های جدید وزارت خارجه و اف‌بی‌آی آمده است: «حمله به یک نشریه طنز نشان‌دهنده پیشرفته‌تر شدن توانایی حمل سلاح آنها نسبت به حملات گذشته است.»

اطلاعیه اف‌بی‌آی و وزارت خارجه آمریکا پس از حمله روز چهارشنبه دو فرد مسلح به دفتر نشریه طنز «شارلی‌ابدو» در پاریس صادر شده است. در این حمله ۱۲ نفر کشته شدند. چندین حادثه تیراندازی و گروگان‌گیری دیگر در روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطق شرقی و شمالی پاریس به وقوع پیوست. حادثه روز چهارشنبه فرانسه بار دیگر به رشد نگرانی‌ها از تروریسم خانه‌زاد در کشورهای غربی و آمریکا منجر شده است.

حضور هزاران شهروند کشورهای فرانسه، انگلیس، اتریش و آلمان در بین ترویست‌های سوریه از زمان آغاز ناآرامی‌ها در این کشور هشدار دستگاه‌های امنیتی غرب را به دنبال داشت. مقام‌های امنیتی این کشورها می‌گفتند پیکارجویان اروپایی حاضر در میان معارضان سوریه ممکن است هنگام بازگشت به کشورهای خودشان اقدام به انجام عملیات تروریستی در خاک کشورهای خودشان خواهند کرد.

حادثه روز چهارشنبه فرانسه بار دیگر این نگرانی‌ها را در اروپا و آمریکا زنده کرده است.