به گزارش پارس به نقل از واحد مرکزی خبر،به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، اندرسون کوپر در گزارشی از پاریس گفت: «جستجوهای گسترده برای یافتن دو برادر که عامل حمله تروریستی دو روز پیش در پایتخت فرانسه بودند ادامه دارد. این دو قاتل در حمله تروریستی خود، دوازده نفر را کشتند که سبب شوکه شدن فرانسه و بخش اعظم جهان شد. عملیات جستجو برای یافتن این دو نفر، بزرگترین عملیات جستجو است که فرانسه در چند دهه اخیر شاهد آن بوده است.

حدود هشتاد و هشت هزار نفر از نیروهای عملیاتی و نظامی و نیروهای ذخیره ارتش و نیروهای لباس شخصی در این عملیات گسترده حضور دارند. آنها در شهرهای مختلف مستقر شده اند و مشغول عملیات هستند. تدابیر امنیتی نیز در اطراف ساختمانهای دولتی ، و رسانه ها نیز افزایش یافته است. این دو تروریست هنوز فراری هستند. این دو برادر که سعید و شریف نام دارند از مدتها قبل برای نیروهای انتظامی فرانسه شناخته شده بوده اند. برخی منابع می گویند احتمالا این دو نفر در جنگلهای شمال شرقی پاریس مخفی شده اند. این مناطق جنگلی بسیار وسیع هستند بطوریکه مساحت آن از شهر پاریس نیز بیشتر است. بنابراین یافتن این دو نفر در این منطقه، کار دشواری است. این دو نفر آخرین بار در یک پمپ بنزین نزدیک پاریس دیده شده اند که به سرقت مواد غذایی و سوخت مبادرت کرده اند. عملیات جستجو برای یافتن این دو نفر، خانه به خانه ادامه دارد.»

وی در ادامه افزود: «این دو تروریست هم برای دستگاههای امنیتی آمریکا و هم برای دستگاههای امنیتی فرانسه شناخته شده بودند. یکی از این دو نفر در فهرست افراد ممنوع السفر مدنظر دستگاههای امنیتی آمریکا بوده است. وی از پنج سال پیش در این فهرست بوده است. یکی از این دو نفر پنج سال پیش به علت همکاری با جهادیون خارجی بازداشت شده بود. گفته می شود یکی از این دو نفر در اردوگاههای القاعده در یمن آموزش دیده است. وی در سال دو هزار و یازده به یمن رفته بود تا آموزش ببیند.

گفته می شود این دو نفر با افراطیون تندرو در سوریه نیز ارتباط داشته اند و به سوریه نیز سفر کرده اند. در خودروی این دو نفر ، اقلام نگران کننده ای پیدا شده است که نشان می دهد آنها می خواستند مواد منفجره دست ساز بسازند. در خودروی آنها یک کارت شناسایی نیز پیدا شده است. مشخص نیست که آیا آنها به صورت تعمدی این کارت شناسایی را جا گذاشته اند یا اینکه این کار تصادفی بوده است.»