به گزارش پارس به نقل از العالم، خبرگزاري "جيهان" ترکیه گزارش داد: کانون مهندسان و معماران ترک حقایق دیگری را درباره قصر ریاست جمهوری که در اراضی جنگلی آتاتورک در آنکارا پایتخت ترکیه احداث شده، برملا کرده است.

این در حالی است که اردوغان همچنان از عملکرد خود دفاع می کند. در نتیجه مخالفان علاوه بر متهم کردن وی به حيف و ميل اموال عمومی، به وی نوعي "جنون عظمت" نسبت داده اند.

هنوز منابع مالي کاخ رياست جمهوري جديد به نام "قصر سفيد" که بیش از ۱۰۵۰ اتاق دارد، در هاله اي از ابهام قرار دارد.

گزارش ديوان محاسبات ترکیه همچنين حاكي از آن است كه بیشتر شركت هايي كه در این پروژه مشارکت داشته اند، به دولت و حزب عدالت و توسعه اردوغان وابسته هستند.

سايت روزنامه "يورت" تركيه نیز می نویسد میليون ها دلار برای ساخت این قصر هزينه شده درحالی که نرخ بيكاري، فقر و گرسنگي در كشور رو به افزايش است.

همچنين برای ساخت کاخ صدها اصله درخت در منطقه ای حفاظت شده بر خلاف قانون بریده شده و حكم دادگاه آنكارا برای توقف ساخت و ساز در منطقه جنگلی نیز نادیده انگاشته شده است.

"تازجان كاراكوش جاندان" رئيس اتاق مهندسان معمار آنكارا می گوید در این کاخ گاو صندوق هایی به بزرگی یک اتاق نصب شده است.گفته می شود که در ساخت این گاو صندوق ها از تجهيزات خاصي مثل سيستم امنیتی خودکار استفاده شده است.