به گزارش پارس به نقل از تسنیم: سناتور ایالت کارولینای جنوبی گفت که اقدام اوباما در از سرگیری روابط با کوبا باعث جسور کردن ایران در مذاکرات هسته‌ای می‌شود.


"لیندسی گراهام" سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی گفت: تصمیم "باراک اوباما" در "خرابکاری" توصیف کردن حمله سایبری کره‌شمالی به "سونی پیکچرز" و همچنین از سرگیری روابط با کوبا باعث "جسور کردن" ایران در مذاکرات هسته‌ای می‌شود.

گراهام در این مصاحبه با شبکه خبری "سی‌بی‌اس" گفت: من فقط می‌توانم تصور کنم که مقامات ایران چه چیزی خواهند گفت زمانی که رئیس جمهور ما حمله کره‌شمالی به شیوه زندگی ما  و نه فقط یک فیلم را "خرابکاری" توصیف کرده و با یک دیکتاتوری کمونیست که هیچ اقدامی برای تغییر انجام نداده ارتباط برقرار کرده است.

وی افزود: آنها باید احساس بسیار خوبی درباره شانس مذاکره‌شان با آمریکا داشته باشند.

این سناتور آمریکایی اضافه کرد: زمانی که رئیس جمهور این اقدام را خرابکاری توصیف کرده، من را واقعا خیلی آزار داد. این یک اقدام [حمله سایبری] تروریستی بوده است.

اوباما پیشتر و روز یکشنبه در مصاحبه با سی‌ن‌ان از اینکه حمله سایبری به سونی پیکچرز را اعلام جنگ توصیف کند، خودداری کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: من فکر می‌کنم که این اقدام خرابکاری سایبری بوده که بسیار هزینه‌بار و بسیار گران بود. ما این اقدام را بسیار جدی می‌گیریم و به آن به طور مناسب پاسخ خواهیم داد.

گراهام گفت: اوباما باید با قدرت به این اقدام پاسخ می‌داد چون ایرانی‌ها در حال نظاره همه کارهایی هستند که این مرد انجام می‌دهد.

سناتور ایالت کارولینای جنوبی پیشنهاد داد که بار دیگر تحریم‌هایی که در دوران ریاست جمهوری بوش علیه کره‌شمالی برداشته شده بود، اعمال شود و پیونگ‌یانگ در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار بگیرد.