به گزارش پارس به نقل از ایسنا،  به نقل از خبرگزاری شینهوا، مجمع عمومی سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای که طرح آن از سوی اتحادیه اروپا و ژاپن مطرح شد خواستار ارجاع کره شمالی به دیوان بین‌المللی کیفری شد.


پیونگ یانگ آمریکا را به ایجاد جنجال در خصوص مسایل حقوق بشر خود متهم کرده است و اقدام سیاسی برای افزایش فشارها علیه خود دانسته است.

وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ سه ماده‌ای اعلام کرد: این مساله کاملا بیانگر سیاست خشن آمریکا در قبال کره شمالی با هدف منزوی کردن و سرکوب آن به هر بهایی است.

کره شمالی در این بیانیه ضمن رد قطعنامه حقوق بشر که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شده است تاکید کرد که این قطعنامه نمی‌تواند بازتاب واقعی از حقوق بشر در کره شمالی باشد و بنابراین موثق نیست.

این گزارش همچنین توافقات میان کره شمالی و آمریکا از جمله بیانیه مشترک چهارمین دور مذاکرات شش جانبه که در سال 2005 در پکن به امضا رسید و دو طرف بر اساس آن تواق کردند تا به حاکمیت یکدیگر احترام بگذارند و اقدام به همزیستی مسالمت آمیز کنند را «اوراق مرده» خواند.

در این بیانیه تاکید شده که برچیدن برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی معنای خود را از دست داده زیرا سیاست خشونت آمیز آمریکا با بهانه مسایل حقوق بشر قصد حمله به کره شمالی دارد.