پايگاه خبري تحليلي «پارس»- دفتر پادشاهي عربستان از پاسخ مثبت مصر و قطر به طرح شاه سعودي براي برقراري آشتي خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، شهر قاهره پايتخت مصر دیروز، شنبه، شاهد فعالیت هاي جديدي در مسير اجراي طرح عبدالله بن عبدالعزيز شاه سعودي در حمايت از توافق بين دولت هاي مصر و قطر بود.

برقراری آشتی مصر و قطر در استقبال عبدالفتاح السيسي، ریيس جمهوری مصر، از خالد بن عبدالعزيز التويجري، ریيس دفتر و فرستاده ويژه شاه سعودي، و محمد بن عبدالرحمن آل ثاني فرستاده ويژه تيمم بن حمد آل ثاني امير قطر تجلي يافت.

در اين ديدار راههاي اجرايي كردن طرح شاه سعودي در جريان اجلاس رياض و تاكيد بر التزام همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به مصوبات اين اجلاس در خصوص سياست حمايت از مصر و سهيم شدن در تقويت امنيت و ثبات آن و حمايت از توافق بين کشورهای عربی بويژه مصر و قطر مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

السيسي از مهمانان استقبال كرد و تلاش هاي شاه سعودي براي ايجاد وحدت بين كشورهاي عربي و برچيدن شكاف و چند دستگي در چارچوب احترام كامل به اراده ملت ها و عدم دخالت در امور داخلي كشورها را ارج گذاشت.

نهاد رياست جمهوري مصر در بيانيه اي اعلام كرد: مصر چشم انتظار دوره جديدي است كه صفحه اختلافات گذشته را مي بندد. این نهاد خاطرنشان کرد، حساسيت مرحله كنوني مقدم شمردن وحدت صفوف و تلاش صادقانه با يك نگاه مشترك براي تحقق آمال و انتظارات ملت هاي عربي است.

حمایت های قطر از محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر و گروه اخوان المسلمین یکی از نقاط اساسی بروز اختلاف میان قاهره و دوحه به شمار می آیند.