به گزارش پارس به نقل از واحد مرکزی خبر: یکی از این مراقد متعلق به شرجی السید صالح الصمیدعی بود که در مناسبتهای دینی هزاران نفر از مردم عراق به زیارت آن می رفتند.


تروریست‌های داعش ، مرقد قبه شعیب و مقبره السید یحیی مربوط به دوره عباسی ، مرقد و مسجد امام محمد الدری از نوادگان امام موسی کاظم (ع ) و مرقد السید صالح النعیمی را منجر کرده بودند.

گفتنی است عناصر داعش در چند ماه گذشته پس از تصرف مناطق شمال و غرب عراق تعداد زیادی از مساجد و مقبره های مقدس و مذهبی مردم عراق را منفجر کردند.

طراح انفجار مراقد پیامبران در موصل عراق کشته شد
در همین حال شورای امنیت کردستان عراق اعلام کرد : شهاب احمد اللهیبی معروف به ابو سعد یکی از معاونان ابوبکر بغدادی و طراح انفجار مراقد پیامبران در موصل کشته شد.

این تروریست داعشی ، در زمان رژیم صدام وابسته به حزب بعث بود و همزمان با سرنگونی رژیم صدام ، به گروه القاعده پیوسته و دو بار هم در زندان های بوکا و ابو غریب عراق بازداشت و سپس آزاد شده است.

در حمله داعش به موصل ، اللهیبی از سوی ابوبکر بغدادی به عنوان مسوول امنیت موصل گمارده و در آنجا به ابو قتاده معروف شد.

وی مسوول ترور صدها شهروند موصلی و مسوول جنایت کشتارجمعی ترکمن های شیعه موصل، شبکی ها و کردهای ایزدی در موصل بوده است. وی همچنین طراح اصلی انفجار مراقد پیامبران از جمله مرقد یونس نبی و شیت نبی بوده است.