به گزارش پارس به نقل از تسنیم: یک جوان ۱۷ ساله در جریان درگیری با پلیس در جنوب شرق ترکیه که منطقه ای عمدتا کردنشین به شمار می رود کشته شده است.


به گزارش رویترز، منابع امنیتی ترکیه اعلام کردند که در تازه ترین درگیری های خشونت آمیز در مناطق کردنشین که شب گذشته رخ داد یک جوان 17 ساله در درگیری با پلیس جان خود را از دست داد . یک مامور پلیس نیز زخمی شده است.

بر اساس این گزارش این تازه ترین مورد از درگیری های مرگبار در مناطق کردنشین ترکیه است که تزلزل و شکنندگی روند صلح در دو سال گذشته بین دولت آنکارا و شبه نظامیان پ ک ک را نشان می دهد.

منابع امنیتی افزودند: جوانان مرتبط با پ ک ک در شهر دیاربکر ابتدا به سوی پلیس آتش گشودند و مواد منفجره دست ساز را به سوی نیروهای پلیس پرتاب کرده اند. پلیس نیز در مقابل اقدام به گشودن آتش به سوی این افراد کرده است.

این جوان کرد پس از اصابت سه گلوله به سرش به بیمارستان منتقل شده ولی جان خود را از دست داده است. این حادثه در شرایطی روی داده است که 10 روز پیش نیز جوان دیگری در شهر "یوکسکووا" در نزدیکی مرز ایران کشته شده بود.

تنش ها در شرق و جنوب شرق ترکیه پس از ناآرامی های اوایل اکتبر که منجر به کشته شدن حداقل 30 نفر شد همچنان ادامه دارد.

کردهای ترکیه به شدت نسبت به بی توجهی مقام های آنکارا نسبت به اتفاقات و تحولات شهر کوبانی در مرز سوریه و ترکیه معترض هستند. ترکیه تاکنون حاضر به ایفای نقش فعال در مقابله با داعش نشده است.

پ ک ک از سوی ترکیه و متحدان غربی آن در فهرست گروه های تروریستی قرار گرفته و به سایر گروه های کرد در مبارزه علیه داعش پیوسته است. جنگ و نزاع بین پ ک ک و دولت ترکیه از 15 اوت 1984 میلادی آغاز شده و در این مدت بیش از 40 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.