به گزارش پارس به نقل از ایسنا: رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه برای پایان دادن به جنگ سوریه همکاری با ایران و روسیه را افزایش خواهد داد.


به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، فدریکا موگیرینی، رییس جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه پس از این که وزیران امور خارجه اروپایی حمایت خود را از تلاش سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ سوریه از طریق مذاکره اعلام کردند، گفت: اتحادیه اروپا برای افزایش همکاری با ایران و روسیه بر سر مساله سوریه تلاش خواهد کرد.

وال استریت ژورنال این امر را نشان دهنده‌ی تغییر تلاش‌های اروپا برای توقف جنگ در سوریه دانست.

اتحادیه اروپا تاکنون برای همکاری با تهران و مسکو درباره بحران سوریه دو دل بوده است. هم‌چنین وضعیت کنونی اوکراین و اختلاف با روسیه در این زمینه این همکاری را پیچیده‌تر کرده است. اما فدریکا موگرینی روز گذشته تاکید کرد که اتحادیه اروپا دیگر اجازه نخواهد داد این اختلافات مانع همکاری بر سر سوریه شود.

موگرینی در این باره گفت: اتحادیه اروپا آماده است تا با تمام بازیگران منطقه‌یی و بین‌المللی که در سوریه نفوذ دارند، به ویژه عربستان، ایران و روسیه همکاری کند.

او در کنفرانس خبری روز دوشنبه خود اظهار کرد: ایران یک بازیگر مهم در منطقه است و همکاری با این کشور باید فراتر از مذاکرات هسته‌ای انجام شود. هم‌چنین اتحادیه اروپا باید به تلاش‌های روسیه برای تشکیل دولت فراگیر در دمشق بپیوندد. اگر چه هنوز اختلافاتی بر سر ادامه حضور بشار اسد وجود دارد.

وال استریت ژورنال در ادامه نوشت: علاوه بر این، استفان دمیستورا، نماینده سازمان ملل در سوریه طی هفته‌های اخیر با ایرانی‌ها و روس‌ها رایزنی‌هایی داشته است و تهران اعلام کرده از تلاش‌های وی حمایت می‌کند.