پايگاه خبري تحليلي «پارس»- فرماندهي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هيچ تغييري نخواهد كرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، بر خلاف جوسازي دو رسانه آمريكايي مبني بر تغيير فرماندهي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، هيچ خبري مبني بر تغيير وي وجود ندارد.

اين دو رسانه آمريكايي علاوه بر انتشار خبر كذب تغيير فرماندهي سپاه، دو نفر از فرماندهان ارشد سپاه را نيز به عنوان جانشين سردار سرلشگر عزيز جعفري معرفي كرده بودند.

azizjafari (2)

گفتني است بعد از سردار صفوي، سردار عزيز جعفري در 10 شهريور 1386 به مدت پنج سال به عنوان فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از طرف فرماندهي كل قوا منصوب شد. اين حكم در شهريور 1391 تمديد شد. بر اساس احكام پنجساله اي كه براي فرماندهان ارشد، صادر مي شود وي تا پايان شهريور 1396، فرمانده اين نهاد حافظ انقلاب اسلامي خواهد بود.

نقش جدي سردار جعفري در حركت رو به جلو سپاه قابل توجه و مورد تقدير منتقدين و مخالفين نيز قرار دارد. برنامه ريزي آتي وي جهت بسط و گسترش فرهنگ معنويت و خودسازي فردي و اجتماعي و همچنين چابك سازي اين نيرو، نيز مي تواند اين نيروي بزرگ حافظ گفتمان انقلاب اسلامي را در ماموريت هاي آتي بيش از گذشته ياري نمايد.

اردیبهشت سال 1392 بود که نشریه آمریکایی "فارین پالیسی" نام چند شخصیت ایرانی را در بین لیست 500 نفره قدرتمندترین افراد جهان منتشر کرد. در این لیست نام افراد سیاستمدار، فعالان اقتصادی، رهبران مذهبی و … به چشم می‌خورد. كه نام سردار عزيز جعفري نیز دیده می ‌شد.

سردار جعفری در مهرماه سال 1392 در پاسخ به این سؤال که آیا از این موضوع اطلاع دارد، اظهار داشت: "نشریات، سایت‌ها و رسانه‌‌های خارجی خیلی چیزها می‌نویسند؛ از این نکته اطلاع داشتم و در واقع این نشانگر اقتدار سپاه است که ما چون خادم آن هستیم و مسئولیت سپاه را بر عهده داریم نام بنده را برده‌اند، غربی‌ها توجیه نیستند که فرد یا افراد خیلی در جمهوری اسلامی یا نظام اسلامی و الهی مطرح نیستند بلکه این سازمان قدرتمند سپاه پاسداران است که تولید قدرت کرده است اما اینها اینطور برداشت کرده‌‌اند."

فرمانده کل سپاه پاسداران، چندی پیش در پاسخ به سوال یک خبرنگار خارجی درباره نحوه مقابله ایران با حمله احتمالی رژیم صهیونیستی پاسخی کوبنده داده بود.

خبرنگار خارجی از سرلشگر جعفری می پرسد: اگر هواپیمای اسرائیلی وارد خاک ایران شود و ۱۰ بمب خود را بر روی شهر شما بریزد با چه می خواهید این هواپیما را منهدم کنید؟

سرلشکر جعفری نیز در پاسخ می گوید: مهم نیست هواپیما چند عدد بمب و کجا می ریزد؛ مهم این است که موقع برگشت این هواپیما، اسرائیلی وجود نخواهد داشت که در آن فرود بیاید.

azizjafari (3)