به گزارش پارس به نقل از فارس،تعدادی از حامیان گروهک تروریستی داعش، طی ویدیویی که به تازگی منتشر کردند مدعی شدند تیراندازی‌های هفته گذشته در عربستان کار آن‌ها بوده است.


به نوشته خبرگزاری رویترز،‌ هفته گذشته مقامات عربستان سعودی اعلام کرده بودند یک تبعه دانمارکی شاغل در ریاض از ناحیه کتف مورد اصابت  گلوله قرار گرفت ولی حال جسمانی خوبی دارد.

رویترز در ادامه نوشت، ماه گذشته تروریست‌های داعش از حامیان خود در عربستان سعودی خواستند حملاتی علیه شیعیان و اتباع غربی در عربستان سعودی ترتیب دهند.

رویترز ادامه داد، اوایل ماه گذشته میلادی سنی‌های وابسته به گروهک داعش در عربستان سعودی، 8 شیعه از اتباع این کشور را در استان شرقی عربستان به قتل رساندند.

«بنیاد رسانه‌ای البتار» مدعی شده بود فیلمی را منتشر خواهد کرد که عملیات «حامیان داعش در سرزمین حرمین شریفین» را منتشر خواهد گذاشت.

به گزارش رویترز این فیلم داخل خودرویی را به نمایش می‌گذارد که در طول خیابانی در شهر ریاض در حرکت است و ناگهان با اسلحه‌ای دستی به سوی سرنشین خودروی سفید رنگی در مسیر مشابه تیراندازی می‌کند.

عربستان سعودی که همواره با پشتیبانی‌های مالی و نظامی از تروریست‌های داعش حمایت کرده، در گفت‌وگوی وزیر کشورش با رویترز اعلام کرد تنها در ماه گذشته بیش از 2 هزار نفر از سعودی‌ها برای پیوستن به داعش به عراق و سوریه سفر کردند.