پايگاه خبري تحليلي «پارس»- دو فعال سوری در استان رقه سوریه گفتند که گروهک تروریستی داعش با هدف ایجاد حداکثر "تفاوت" با حکومت سوریه، فرمان داده که اهالی استان رقه، ساعت‌های خود را یک ساعت به جلو بکشند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، "ابو ابراهیم" الرقاوی یکی از این فعالان رسانه ای گفت: گروهک تروریستی داعش روز گذشته (جمعه) با صدور فرمانی الزام آور از اهالی استان رقه خواسته است که ساعت خود را 60 دقیقه به جلو بکشند تا با ساعت رسمی سوریه تفاوت داشته باشد.

بدین ترتیب در فاصله چند صد کیلومتری دمشق، یک ساعت اختلاف زمان ایجاد می شود که در نوع خود بی سابقه است.

به نوشته خبرگزاری "آناتولی"، این فعال رسانه ای گفته است که داعش این تصمیم را اتخاذ کرده تا مناطق تحت  اشغال این گروهک از نظر زمانی از نظام سوریه پیروی نکنند.

"علی" دیگر فعال رسانه ای سوری که از ترس داعشی ها خواست لقبش فاش نشود، گفت: خطیبان جمعه اکثر مساجد رقه از نمازگزاران و اهالی استان رقه خواسته اند که برای اطاعت از فرمان گروهک داعش، ساعت های خود را یک ساعت به جلو بکشند.

این فعال رسانه ای درخصوص این که این تصمیم همه مناطق تحت اشغال تروریست های داعش را شامل می شود یا به استان رقه اختصاص دارد، ابراز بی اطلاعی کرد.

برخی از ناظران سیاسی این قبیل اقدامات داعش را بخشی از بازی تبلیغاتی داعش و نتیجۀ شکست ها و عقب نشینی های این گروهک در مناطق مختلف عراق و سوریه ارزیابی می کنند.

هنوز منبع مستقلی اظهارات این دو فعال رسانه ای درباره علت تغییر ساعت و نحوه اعلام آن به اهالی رقه را تایید نکرده است.