پايگاه خبري تحليلي «پارس»- عضو هيات رييسه مجلس گفت: بررسي سوابق فرهادي نشان مي دهد توانايي لازم را براي اداره وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري دارد.

بهروز نعمتي عضو هيات رييسه مجلس و نائب رييس فراكسيون رهروان ولايت مجلس شوراي اسلامي به پايگاه خبري تحليلي «پارس» گفت: وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري يك وزارتخانه حساس و كليدي است و بايستي افرادي در راس آن قرار گيرند كه سوابق علمي آنها بر سوابق سياسي و حزبي آنها ارجحيت داشته باشد كه تصور بنده و اكثريت مجلس اين است كه آقاي دكتر فرهادي مي تواند وزارت علوم را اداره نمايد.

وي با اشاره به سوابق علمي وزير پيشنهادي علوم، تحقيقات و فن آوري گفت: ايشان فردي سرشناس و خوش سابقه هستند و حتي بحث هاي علمي پيشرفته از جمله كاشت حلزون شنوایی را در كارنامه خود دارند كه ايشان براي اولين بار مباحث علمي و عملي اين موضوع را در ايران مطرح و اجرا كرد.

نعمتي در مورد وضعيت راي آوري فرهادي در مجلس اظهار داشت: استمزاجي كه از نمايندگان داشتم پیش‌بینی مي كنم این گزینه پیشنهادی، با قاطعیت رأی اعتماد نمایندگان را به دست خواهد آرود.

عضو هيات رييسه مجلس در مورد حسايست مجلس نسبت به گزينه قبلي گفت: جريان فتنه تمام همه و ظرفيت خود را بر اين نهاده بود تا با به آتش كشيدن مركز كشور، اقدام به براندازي نمايد و اصطلاحا تيشه به ريشه نظام بزند بنابراين نمايندگان مردم نمي توانند به كساني كه چارچوب هاي قانوني كشور را قبول ندارند و يا با آن همراهي كردند به آها اعتماد كند.

نعمتي با بیان اینکه مجلس همواره بر اساس حجت شرعی و قانونی خود عمل می‌کند، اظهار کرد: مجلس با قدرت در راستای انجام وظیفه خود اقدام می‌کند.

نائب رييس فراكسيون رهروان ولايت در مورد اقبال فراكسيون هاي مجلس به فرهادي گفت: بر اساس برنامه ريزي انجام شده دكتر فرهادي فردا در جلسه عمومي فراكسيون رهروان ولايت حضور ميابد و برنامه هاي وي مورد نقد و بررسي قرار مي گيرد.