ایران و غرب برای دستیابی به یک توافق جامع و کامل ممکن است به فرصت بیش‌تری نیاز داشته باشند.

به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سخنگوی سفارت آلمان در واشنگتن تاکید کرده است که ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 با ضرب الاجل 24 نوامبر ممکن است به مفاد اولیه یک توافق جامع دست یابند اما برای تکمیل و آغاز رسمی آن به فرصت بیش‌تری نیاز دارد که احتمالا تا اواسط سال میلادی آینده طول می‌کشد.

هم‌چنین پیتر ویتینگ، سفیر آلمان در آمریکا چهارشنبه اعلام کرده بود در صورتی که دو طرف مذاکرات هسته‌ای به این موضوع پی ببرند که تا رسیدن به یک توافق جامع تنها به مدت کمی بیش‌تر از ضرب الاجل 24 نوامبر نیاز دارند مذاکرات به طور قطع تمدید خواهد شد.

کالفرد برگنر، وزیر ارتباطات و فرهنگ آلمان نیز که در سفارت آلمان در واشنگتن حضور یافته بود دراین‌باره گفت:‌ در صورت نیاز مذاکرات تا اوایل سال میلادی آینده (ماه مارس) تمدید خواهد شد.

به گزارش یو اس ای تو دی این اظهارات مقامات آلمانی که یکی از کشورهای عضو گروه 1+5 است در حالی مطرح شد که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا پیش‌تر در گفت‌وگو با خبرنگار آسوشیتد پرس اعلام کرده بود که در مورد تمدید مذاکرات تا کنون هیچ بحثی صورت نگرفته است.

به گزارش این روزنامه آمریکای مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 هم اکنون در وین پایتخت اتریش در حال پیگیری است که اصلی‌ترین موضوعات مورد اختلاف دو طرف میزان غنی‌سازی اورانیوم،‌ زمان اعتبار و باطل شدن توافق جامع،‌ بازه زمانی لازم برای برداشته شدن تحریم‌های آمریکا و غرب علیه ایران و در نهایت آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های خارجی است.