به گزارش پارس به نقل از ایسنا: شبکه‌های دولتی روسیه با پخش تصاویری ماهواره‌ای مدعی شدند که شلیک موشک از سوی یک جنگنده اوکراینی باعث سرنگونی هواپیمای مالزی بر فراز مرز اوکراین با روسیه شده است.


به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، شبکه‌های دولتی روسیه امروز (شنبه) و همزمان با آغاز به کار نشست 20 در استرالیا که رئیس جمهور روسیه نیز در آن حضور دارد، تصاویری ماهواره‌ای پخش کردند که در آن یک جنگنده در حال شلیک به سوی یک هواپیمای مسافربری به نمایش گذاشته شده است.

یک هواپیمای خطوط هوایی مالزی در ژوئیه سال جاری میلادی بر فراز مناطق پر تنش مرز روسیه و اوکراین سرنگون شد که 298 مسافر و خدمه آن کشته شدند. روسیه بلافاصله پس از این حادثه نیروهای اوکراینی را به دست داشتن در آن متهم کرد و مدعی شد که یک جنگنده سوخو 25 اوکراینی در فاصله 3 تا 5 کیلومتری هواپیمای مالزی دیده شده است اما مالزی بعدها اعلام کرد که هواپیما با یک فروند موشک زمین به هوا سرنگون شده است.

تصاویر ماهواره‌ای جدید ساعاتی پیش از آغاز نشست 20 منتشر شد که رهبران 20 کشور ثروتمند جهان از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در آن حضور دارند. غرب روسیه را متهم کرده که در سرنگونی هواپیمای مالزی نقش داشته و جدایی طلبان نزدیک به مسکو عامل هدف قرار گرفتن هواپیمای مذکور بوده‌ان