پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- تونس در حالی به استقبال انتخابات ریاست جمهوری در دوم آذر ماه 1393(23 نوامبر 2014) می رود که بسیاری نگران چالش های فراروی رییس جمهور آینده برای دور نگه داشتن این کشور از مشکلات سابق هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، پس از گذشت نیم قرن از حکومت دیکتاتوری زین العابدین بن علی، رییس جمهور مخلوع تونس، مردم این کشور برای حضور در پای صندوق های رای و انتخاب رییس جمهور از میان 27 نامزد آماده می شوند.

یک شهروند تونسی گفت: انتظار مردم از رییس جمهور جدید، انتظاری بیش از حد توانش نیست، مردم می خواهند وی رییس همه اقشار و گروه ها باشد.

یکی از شهروندان زن تونسی نیز خاطرنشان کرد: ما رییس جمهوری مستقل می خواهیم و مایل نیستیم رییس جمهور آینده از احزاب بزرگی مانند حزب "النهضه" یا "ندای تونس" باشد.

شهروند دیگری هم افزود: مردم تونس دو دسته شده اند و رقابت میان "منصف المرزوقی" رییس جمهور کنونی تونس و" الباجي قائد السبسي" رییس حزب مخالف "جنبش نداي تونس" است.

وی گفت: معتقدم رقابت سختی در خواهد گرفت به همین سبب پیش بینی این که چه کسی پیروز خواهد شد ، دشوار است.

شهروند دیگری نیز وضعیت کشور را بغرنج توصیف و خاطرنشان کرد: اوضاع اجتماعی کشور وخیم، اوضاع امنیتی ترسناک و اوضاع اقتصادی بی ثبات و نظام آموزش و پروش فاسد است و این مشکلات بر کشور سایه افکنده است.

وی همچنین گفت: رییس جمهور آینده باید به موضوع جوانانی که به سوریه می روند و به نام جهاد دست به کشتار می زنند، توجه کند.