به گزارش پارس به نقل از العالم: سایت "سی تی وی نیوز" کانادا گزارش داد: پلیس بیانیه ای مطبوعاتی صادر کرد که در این بیانیه از بازداشت این دیپلمات عربستانی به اتهام رانندگی در حالت مستی خبر داد و اعلام کرد که به علت برخورداری این دیپلمات از مصونیت سیاسی مدتی بعد وی را آزاد کرد.

پلیس اوتاوا افزود: دیپلمات عربستانی به مأمور پلیس اجازه نداد که تحقیقات خود را برای اطمینان از مست بودن راننده کامل کند.

به نوشته پایگاه خبری القطیف، سایت "سی تی وی نیوز" روز پنجشنبه به نقل از پلیس اعلام کرد که دیپلمات عربستانی آزاد شد ولی باید برای تکمیل تحقیقات به یکی از مراکز پلیس اوتاوا مراجعه کند.

پلیس اوتاوا پیش از بازداشت دیپلمات عربستانی شکایاتی را دریافت کرده بود که یک نفر با سرعت زیاد رانندگی می کند و پلیس نیز پس از توقیف خودروی راننده متخلف متوجه شد که وی یک دیپلمات عربستانی است و حالت عادی ندارد و مشکوک به مصرف مشروبات الکلی است.

در ایران نیز یکی از دیپلمات های عربستانی به دلیل رانندگی در حالت مستی و سرعت بالا، به یک خودروی پراید به شدت برخورد کرد و راننده پراید در دم جان باخت.

تکرار این حوادث از سوی دیپلمات های عربستانی در حالی است که در این کشور مسلمان استفاده از مشروبات الکلی ممنوع و حرام است اما دیپلمات های آن در خارج، هر از گاهی با وجود مغایرت با دین و قوانین کشورشان، به شراب خواری و رانندگی در حالت مستی مبادرت می کنند.