به گزارش پارس به نقل از تسنیم، جنبش انصارالله 10 روز به رئیس جمهور یمن برای تشکیل دولت جدید مهلت دادند.


بنابراین گزارش انصارالله هشدار داده در صورتی که کابینه جدید تا 10 روز دیگر تشکیل نشود و فعالیت خود را آغاز نکند، شورای نجات ملی تشکیل خواهد شد. یمن در دو ماه گذشته صحنه اعتراضات و تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز مردمی بود. سرانجام در ۲۱ سبتامبر، دولت یمن پس از چند هفته اعتراضات مردمی و کشته شدن چندین نفر از معترضان مقابل مقر نخست‌وزیری، از موضع خود عقب‌نشست و به خواسته مخالفان تن داد. دولت یمن در این روز سرانجام توافق صلحی با معترضان به رهبری جنبش انصارالله امضا کرد که بر اساس آن می‌بایست نخست‌وزیر برکنار می‌شد و دولت جدید با همکاری معارضان تشکیل روی کار می‌آمد. سرانجام عبد ربه هادی منصور رئیس جمهور یمن  خالد بحاح، وزیر نفت پیشین این کشور  را رسما مامور تشکیل کابینه دولت وحدت ملی کرد.

براین اساس 6 وزارتخانه به جریان انصار الله، 9 وزارتخانه به حزب کنگره ملی و به مجموعه احزاب لقا مشترک و حزب جنبش جنوب هم هرکدام 6 وزارت خانه رسید ولی رهبر انصار الله اعلام که کرد که رهبر انصارالله یمن با بیان اینکه اهداف انقلاب اخیر در یمن، بازگرداندن ما در دولت جدید شرکت نخواهیم کرد و سهم ما به جنوبی‌ها خواهد رسید.

در این میان علی رغم توافق برای تشکیل دولت هنوز این دولت کار خود را به دلیل کارشکنی برخی طرف‌ها و ناامنی‌هایی که القاعده ایجاد کرده این روند با تاخیر مواجه شده است.