به گزارش پارس به نقل از واحد مرکزی خبر، سرلشگر عبدالامیر الشمری، فرمانده ستاد عملیات بغداد با اعلام این خبر گفت: تروریست های داعشی با بستن مناطق پیرامون دریاچه الثرثار و باز کردن برخی دریچه های سد فلوجه سعی داشتند ، بغداد را غرق کنند.


وی گفت: ستاد عملیات نظامی بغداد از محدوده خود خارج و تا پنجاه کیلومتری استان الانبار نفوذ کرد و توانست ، مناطق مسدود شده دریاچه الثرثار را بازگشایی کنند و مانع از غرق شدن بغداد شوند.

این مقام نظامی عراقی افزود: ستاد عملیات بغداد در حال حاضر با همکاری فرماندهی عملیات الانبار و داوطلبان مردمی، شهر الکرمه در استان الانبار را محاصره و عملیات نظامی برای آزادی فلوجه نیز آغاز شده است.

این عملیات گسترده نخست با هدف دور کردن خطر تروریست ها از بغداد و سپس همکاری با دیگر نیروها برای آزاد کردن مناطق تحت نفوذ داعشی ها می باشد.

ستاد عملیات نظامی بغداد در حالی وارد استان الانبار شدند که نیروهای مردمی استان الانبار با همکاری ارتش وداوطلبان عراقی از بامداد امروز عملیات گسترده ای برای آزادی دو شهر «هیت» و «حدیثه» در غرب الانبار را آغاز کرده اند.

شهرهای «هیت» و «الحدیثه» در روزهای گذشته شاهد درگیری های خونینی میان قبایل و داعشی ها بوده است.

دیروز داعشی ها با حمله به یکی از مناطق هیت، 45 تن از عناصر قبیله «البونمر» را به طور فاجعه انگیزی به قتل رساندند.

این قبایل با حضور داعشی ها در مناطق خود مخالفت می کنند.

در همین حال فرماندهی ستاد عملیات نظامی استان بابل نیز از مسدود شدن منطقه جرف الصخر خبر داد.

این ستاد گفته است جرف الصخر تا هشت ماه دیگر کاملا مسدود خواهد شد تا نیروهای امنیتی در طول این مدت، مناطق مسکونی را از وجود مین ها و خانه های بمب گذاری شده پاکسازی کنند.

جرف الصخر هفته گذشته با همکاری داوطلبان مردمی و نیروهای نظامی از وجود تروریست ها پاکسازی شده بود.

این منطقه یکی از مناطق استراتژیک میان چهار استان بغداد، کربلا، الانبار و بابل بشمار می رود و وجود تروریست ها در آن، خطری مداوم برای زوار کربلا محسوب می شد.