پايگاه خبري تحليلي «پارس»- نگاهی به سوابق محمود نیلی احمدآبادی در رسانه ها و ... به ظاهر نشان از آن دارد که در پرونده این فرد هیچ رد پایی از فعالیت های سیاسی حاشیه دار وجود ندارد ولی زمانی که بر عملکرد وی در مدتی که ریاست پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران را بر عهده داشته و همزمانی این مسئولیت با فتنه ۸۸ تمرکز شود به نکات تاسف باری می رسیم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، نماينده نوشت: نگاهی به نامه ۸۸  استاد دانشگاه به رهبر معظم انقلاب بعد از حوادث ۱۶ آذر ۱۳۸۸ که نام محمود نیلی نیز ذیل آن دیده می شود گویای آن است که وزیر پیشنهادی سابقه ای سیاسی و البته قابل تامل دارد.

nilifetne (1)

nilifetne (2)

در روز ۱۶ آذر ۱۳۸۸ در حالی که سران و اصحاب فتنه نقشه ها، برای محیط علمی دانشگاه تهران داشتند، دانشجویان غیور و انقلابی با حضور در صحنه این نقشه ها را نقش بر آب کردند.

حضور این دانشجویان انقلابی بر کام برخی از اساتید خوش نیامده و در نامه ای به رهبر معظم انقلاب این گونه صحنه را ترسیم کردند «سالگرد ۱۶ آذر همه ساله پس از انقلاب در جامعه ما بدون هیچ گونه تنشی برگزار می شد. اما امسال چه کسانی و از چه می ترسیدند که چنین بر پیکر دانشگاه تاخت و تاز کردند و نمایش فتح صحن آن را غرور آمیز ترسیم نمودند ! در روز ۱۶ و ۱۷ آذر امسال چند هزار نفر که برخی از آن ها مسلح به سلاح های سرد، اسپری و گاز اشک آور بودند به داخل دانشگاه وارد شده و طی دو روز متوالی دانشگاه را که محیط علم و اندیشه است به صحنه اغتشاشات و نمایش های خود تبدیل نمودند»

آن چه ذکرش رفت بندی از نامه ای است که نیلی احمدآبادی نیز پای آن را امضا کرده است نامه ای که با تغییر واقعیات میدانی صحنه آشوب های روز ۱۶ آذر سال ۸۸ دانشگاه تهران تلاش دارد جای شاکی و متشاکی را عوض کرده و متهمان فتنه ۸۸ را در جایگاه شاکی بنشاند!

البته غرض از این نوشتار تحلیل محتوای آن نامه نیست. چرا که در پرونده عملکرد آقای دکتر محمود نیلی احمدآبادی امضای نامه های سیاسی دیگری نیز هست. به عنوان نمونه نامه ای علیه رئیس کمیسیون آموزش مجلس به لاریجانی که در آن آمده بود: «اين گونه سخنان را نه تنها توهين به دانشگاهيان کشور بلکه وهن جايگاه رفيع مجلس شورای اسلامی دانسته و وابستگی گوينده اين سخنان سخيف به اعضای هيئت علمی را موجب کمال شرمساری می داند.» یا نامه ای در حمایت از میلی منفرد به عنوان گزینه وزارت علوم دولت یازدهم...

nilifetne (3)

nilifetne (6)

براساس این گزارش تعدادی از اساتید دانشگاه که نام دکتر نیلی نیز بار دیگر در میان آنان دیده می شود در نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس از میلی منفرد برای تصدی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری حمایت می کنند.

بازگشت قانون به دانشگاه و نیز ایجاد فضای آرام در مراکز علمی دو مورد از دلایلی بود که نیلی و دوستانش می خواستند با تمسک به آن از مجلس رای اعتماد به میلی منفرد را بگیرند. این حمایت در حالی مطرح شد که نمایندگان با استناد به رویکردهای سیاسی وی و برخی همیاری های وزیر پیشنهادی علوم با فتنه گران به این نتیجه رسیدند که به او رای اعتماد ندهند.

بنا بر این گزارش در جلسه رای اعتماد، فرهاد بشیری نماینده پاکدشت که در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری سخن می‌گفت به کارنامه شخصی میلی منفرد اشاره کرد و گفت: «میلی‌منفرد در انتخابات ۸۸ برنامه‌ها و مسایلی دارد، گرچه نسبت به فتنه آمریکایی اسرائیلی موضع گرفت اما وزیر پیشنهادی علوم در سال ۸۸ خود نقش محوری در تحصن دانشگاه داشته و از موافقان لغو امتحانات در دانشگاه امیرکبیر بوده و حتی در تحصن اساتید برای ایجاد التهاب در دانشگاه نقش داشت که فیلم آن هم موجود است.»

بشیری خاطرنشان کرد: وی در زمان بازداشت نیز به وساطت محمدیان نماینده ولی فقیه در دانشگاه، آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری ها پس از اینکه بشیری به این بخش‌ از صحبت‌های خود رسید فایل‌ صوتی‌ای پخش شد که بر اساس آن میلی‌منفرد در جریان مسائل سال ۸۸ اعلام می‌کرد "ساعت ۹ صبح همه مقابل دانشگاه تهران بوده و به دیگران هم اطلاع دهید".

nilifetne (4)

nilifetne (5)

همه این موارد مستنداتی بود برای آشنایی بیشتر با وزیر پیشنهادی علوم، که قضاوت در خصوص آن را به عهده خوانندگان می گذاریم چرا که قرار است وی با پرهیز از حاشیه ها، این مرکز  علمی را به جایگاه حقیقی خود در میان دانشگاه های جهان برساند.