پايگاه خبري تحليلي «پارس»- امیرآبادی گفت: در شرایط کنونی آنچه به عنوان تحلیل غالب در مجلس و بین نمایندگان مطرح است، این است که دولت قصد دارد مسئله وزارت علوم را برای انتخابات زنده نگه دارد.
 
احمد امیرآبادی فراهاني نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» درباره ارزیابی نمایندگان مجلس محمود نیلی احمد آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: به نظر می رسد که آقای رئیس جمهور نمی خواهد درباره وزارت علوم با مجلس همراهی و همکاری کند.

وی افزود: برداشت ما از نوع معرفی و فردی که برای تصدی وزارت علوم معرفی شده این است که خواست دولت معرفی افراد ضعیف به مجلس است که در نهایت افراد معرفی شده در مجلس رای اعتماد لازم را کسب نکنند؛ با يك طراحي چند لايه و مظلوم نمايي هاي كاذب و ايجاد فضاي دوقطبي مقاصد انتخاباتي خود را پيگيري نمايند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به اینکه اینگونه اقدامات دولت زمینه تقابل دولت و مجلس را فراهم خواهد کرد ادامه داد: به رئیس جمهور توصیه اکید داریم که نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته و چندان وقعی به اظهارات مشاوران خود و یا کسانی که در اطراف وی نقش مشاور را بازی می کنند ننهد، این جریان به دنبال تقابل و ایجاد تفرقه بین مجلس و دولت است.

امیرآبادی با اشاره به اینکه همه در داخل کشتی نجات نظام جمهوری اسلامی ایران نشسته ایم گفت: مردم مشکلات متعددی از جمله معیشت، اقتصاد، بیکاری و ... دارند نباید اجازه دهیم فضا به سمتی سوق پیدا کند که از مشکلات مردم غافل شده و انرژی، زمان،  هزینه و اعتبار مجلس و دولت صرف مسائل حاشیه ای شود.

نماینده مردم قم با شاره به اظهارات و سخنان رئیس جمهور در هفته گذشته خاطرنشان کرد: اظهارات رئیس جمهور در هفته ای که گذشت نشان می دهد که به نظر آقای روحانی وارد حواشی شده که این امر ما را به یاد اواخر دولت قبل می اندازد اما ورود به این مسائل و تعارض بین دو قوه به ضرر مردم بوده و نفعی در پی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی آنچه به عنوان تحلیل غالب در مجلس و بین نمایندگان مطرح است، این است که دولت قصد دارد مسئله وزارت علوم را برای انتخابات زنده نگه دارد.

امیرآبادی با اشاره به اظهارات برخی مشاورین و نزدیکان رئیس جمهور مبنی بر اینکه باید برای مجلس آینده فکری کرد افزود: تحلیل نمایندگان این است که برای تحقق این مسئله و اینکه فکری برای مجلس آینده کنند این است که مسئله وزارت علوم، معرفی وزیر و داستان بورسیه ها را زنده نگه دارند.

عضو فراکسیون اصولگرایان تصریح کرد: نیلی کارنامه موفق و سوابق عملی قابل ذکری برای تصدی وزارت علوم ندارد، در وزارت علوم افراد اندیشمند، متعهد و متدین فراوانی وجود دارد که هم کار علمی کرده و هم دارای سوابق مدیریتی هستند، رئیس جمهور می تواند از این گزینه ها برای وزارت علوم استفاده کند.

امیرآبادی یادآور شد: به نظر می رسد که فضای مناسبی برای وزیر پیشنهادی در مجلس وجود ندارد.