به گزارش پارس به نقل از تسنیم، بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه تهران در نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور از انتخاب محمود نیلی‌احمدآبادی به عنوان گزینه پشنهادی وزیر علوم دولت انتقاد کرد.

در ابتدای این نامه سرگشاده خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی آمده است: اولین انتصاب‌های حضرتعالی در وزارت علوم در ابتدای دولت یازدهم، برخی را به این تحلیل واداشت که ظاهرا قرار است وزارت علوم سهمیه نیروهای رادیکال حامی فتنه باشد. تداوم سیاست‌ها و انتصابات در این وزارتخانه طی یک سال گذشته بیش از پیش این فرضیه را به اثبات رسانده است.

در بخشی دیگری از این نامه تصریح شده است: با اظهار تاسف باید گفت آنچه در این یک ساله و در نتیجه سیاست‌های غلط مسئولین وزارت علوم شاهد آن بوده‌ایم این است که وزارت علوم و مسئولان آن بیش از آنکه به فکر بهبود فضای علمی باشند؛ به فکر انتخاب بهترین روش برای تبدیل دانشگاه به جولانگاه احزاب و سیاسیون همسو با خود هستند.

در ادامه این نامه سرگشاده خاطرنشان شده است: هفته گذشته خبری در فضای کشور منتشر شد که بر نگرانی‌های ما افزود و آن هم معرفی آقای محمود نیلی‌‌ احمدآبادی به عنوان وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی بود. فردی که سوابق مشعشع ایشان در سال‌های 84-76، ایام زعامت ایشان بر پردیس فنی دانشگاه تهران و همچنین مواضع ایشان در فتنه 88  بر همگان مشخص است.

در بخش دیگری از این نامه تصریح شده است: شما که به ادعای خودتان در امنیت ملی متخصص هستید، چرا یک سال است بر سپردن زمام وزارت علوم به عوامل آشوب‌های سال 78 و 88 اصرار دارید؟ آیا شما واقعا عملکرد و سابقه امثال آقایان توفیقی، میلی‌منفرد، فرجی‌دانا، نجفی و نیلی احمدآبادی در دانشگاه را موفق ارزیابی می‌کنید؟ عملکرد آنها و امثال آنها چه در سال‌های حاکمیت جریان افراطی دوم خرداد و چه در قضیه فتنه 88 چه چیزی جز ضرر و زیان را متوجه فضای دانشگاهی ساخته است؟

دانشجویان بسیجی دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه تهران در بخشی دیگری از نامه خود به رئیس‌جمهور، تاکید کرده‌اند: مگر غیر از این است که در دوران به اصطلاح اصلاحات و در نتیجه حاکم شدن نگاه سیاست‌زده‌ای که شما یک سال است بر حاکم شدن‌شان بر وزارت علوم تاکید دارید، دانشگاهی که قرار بود«مبدأ تحولات» باشد به «مرکز تشنجات» تبدیل شد؟ مگر لیبرال‌ها و مارکسیست‌های دانشگاه‌ها در نتیجه وزیدن نسیم اصلاحات بر کشور جان نگرفتند و نکند قرار است جریانات معاند این بار با وزیدن باد اعتدال احیاء شوند؟ مگر کوبیدن بر طبل آمار دروغین 3000 بورسیه غیرقانونی که متاسفانه از جانب شما نیز تکرار شد از نتایج مدیریت سیاسی این تیم و جناح بر وزارت علوم نبود؟

در این نامه با اشاره به اینکه با گذشت بیش از چهار ماه از سرپرستی آقای نیلی احمدآبادی بر دانشگاه تهران موارد متعددی از نگاه  جناحی- سیاسی ایشان به دانشگاه دیده می‌شود، خاطر نشان شده است: دقیقا زمانی که شورای فرهنگی دانشگاه مخالف برگزاری برنامه‌ای جهت حمایت از وزیر سابق علوم بود متاسفانه در فرآیندی کاملا غیرقانونی شاهد اعطای مجوز به این برنامه توسط شخص سرپرست دانشگاه بودیم.

این دانشجویان بسیجی در ادامه نامه خود با تاکید بر اینکه این اقدام خلاف قانون هیچ وقت اعتراضی را از مدعیان قانون‌گرایی به همراه نداشت و در نهایت با اعتراض نیروهای ارزشی دانشگاه لغو شد، اعلام داشتند: همچنین ایشان برخلاف تمام رویه‌های موجود در تخصیص بودجه‌های فرهنگی دانشگاه مبلغ کلانی را به تشکل دانشجویی حامی فتنه و حامی خود پرداخت کردند که در تاریخ دانشگاه کم‌سابقه است.

در بخش دیگری از این نامه تصریح شده است: آقای نیلی احمدآبادی در شورای عالی انقلاب فرهنگی آن قدر مخالف داشت که حتی به فرآیند رای‌گیری جهت انتخاب رئیس دانشگاه تهران هم نرسید و برای ما دانشجویان سوال است که شما چگونه ایشان را برای پستی بسیار سنگین‌تر و خطیرتر مناسب دیدید؟ و همچنین برای ما سوال است که چرا شما بر مقابله با شورای عالی انقلاب فرهنگی در قضیه انتصاب روسای دانشگاه‌ها اصرار دارید؟

در بخش پایانی این نامه خطاب به رئیس‌جمهور تاکید شده است: آیا بهتر نیست که به جای غصه خوردن برای وزیر انقلابی و بحث بورسیه‌ها که هر روز نمایشی بودن آن بیش از پیش آشکار می‌شود در روند اقدامات خود تجدید نظر نموده فکری به اوضاع علمی دانشگاه تهران و وزارت علوم کنید؟