به گزارش پارس به نقل از تسنیم، آخرین تحولات میدانی سوریه از هلاکت گروهی از تروریست ها در شهر دیرالزور و نبردهای شدید ارتش سوریه با عناصر مسلح در منطقه جوبر در ریف دمشق و پیشروی در این منطقه از دو محور حکایت دارد.


به گزارش پایگاه خبری النشره، یک منبع نظامی سوریه امروز پنجشنبه اعلام کرد که ارتش سوریه چند خودروی حامل تروریست ها در دشت عرسال در منطقه القلمون در ریف دمشق را منهدم کرد.

نیروهای ارتش سوریه همچنین محل های تجمع عناصر مسلح در فرودگاه کشیش در شهر حلب را هدف قرار داده و تلفات زیادی به آنها وارد کردند.

درهمین حال، پایگاه خبری العهد نیز امروز پنجشنبه گزارش داد: ارتش سوریه موفق شد تلفات زیادی به تروریست های گروه داعش در دو محله حویجه الصکر و الصناعه در شهر دیر الزور وارد کند.

یک منبع پلیس در محله الصناعه شهر دیرالزور گفت: عناصر مسلح باری نفوذ به منطقه حویجه الصکر برای کمک به همقطاران محاصره شده خود تلاش کردند، اما ارتش سوریه با همکاری یگان های نیروهای امنیت داخلی در کمین آنها بودند و شمار زیادی از آنها را کشته یا زخمی کردند.

وی گفت: دولت سوریه کنترل کامل شهرک صنعتی در منطقه الصناعیه دیرالزور را بدست دارد و در تلاش برای کنترل دوباره بر باقیمانده این محله است و شمار زیادی از عملیات نفوذ عناصر مسلح به این منطقه را تاکنون خنثی کرده است.

همزمان گروه تروریستی داعش نیز به هلاکت شماری از عناصر خود از جمله ابوعلی الفرنسی دارای تابعیت فرانسوی و ابوجعفر الترکی دارای تابعیت ترکیه در درگیری با ارتش سوریه در منطقه حویجه الصکر در اطراف شهر دیرالزور اذعان کرد.

درهمین حال، گروه وابسته به مخالفان خارج نشین سوریه موسوم به "دیده بان حقوق بشر" سوریه امروز پنجشنبه گزارش داد که 553 تروریست در حملات ائتلاف ضد داعش در سوریه از زمان آغاز آن در یک ماه پیش کشته شده اند.

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه نیز گزارش داد که ارتش سوریه از اختلاف و درگیری گروهک های تروریستی در استان دیرالزور در شرق این کشور استفاده کرده و عملیات نظامی خود در این استان را گسترش داد.

وی افزود: اقدام گروه تروریستی داعش در اعدام فرمانده گردان موسوم به غاره الله در دیرالزور، آتش اختلافات و درگیری میان گروهک های تروریستی را تشدید کرده است.

"رشید العبار" ملقب به "رشید المطلق" فرمانده گردان موسوم به غاره الله وابسته به جبهه الاصاله و التنمیه(اصالت و توسعه) دو ماه پیش از سوی گروه تروریستی داعش در دیرالزور به اسارت گرفته شده بود.

خبرنگار العام نیز با اشاره به درگیری های دیرالزور گفت: منابع نظامی در شهر دیرالزور از وقوع درگیریهای شدید میان ارتش سوریه و عناصر داعش در منطقه الصناعه و حویجه الصقر و کشته شدن دستکم 11 نفر از عناصر این گروهک تروریستی که برخی از ملیت های غیرسوری بودند، خبر دادند.

این درحالی است که پایگاههای تروریست ها در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور نیز هدف حملات توپخانه ای ارتش سوریه قرار گرفت.

در غوطه شرقی دمشق نیز ارتش سوریه برای کنترل کامل منطقه جوبر وارد درگیریهای شدیدی شده است؛ نیروهای ارتش سوریه پایگاه های تروریست ها در عمق منطقه الجوبر را هدف قرار دادند و از محور طیبه و میدان المناشیر پیشروی کردند و پایگاه های تروریست ها در محور عربین زملکا در ریف دمشق را هدف حملات توپخانه ای قرار دادند.

ثابت محمد یک کارشناس نظامی در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم اظهار کرد: از اطراف قلمون گرفته تا اطراف غربی حمص تا کسب و ریف شمالی شهر حماه و نیز در شهر حمص و ریف جنوبی شهر دمشق شاهد پیروزیهای پیاپی ارتش سوریه بر تروریست ها هستیم و این علاوه بر موفقیت های پی در پی است که ارتش سوریه در غوطه شرقی به ثبت رسانده است.

وی افزود: می توان گفت که درگیری جوبر و عین ترما به مراحل پایانی خود رسیده و آغازی برای سقوط دراماتیک تروریست ها در غوطه شرقی از زملکا تا عربین تا حرستا خواهد بود.

در قلمون نیز یگانهایی از ارتش سوریه، حمله تروریست ها را ناکام گذاردند و بسیاری از آنها را در نزدیکی تپه موسی به هلاکت رساندند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین نیز امروز پنجشنبه از نبردهای سنگین بین ارتش سوریه و عناصر مسلح در منطقه مورک در ریف حماه خبر داد.

این شبکه افزود: شماری از عناصر گروهک مسلح موسوم به "تیپ المعتز بالله" وابسته به ارتش آزاد سوریه نیز در حمله هوایی ارتش سوریه به مقرهای آن در ریف درعا به هلاکت رسیدند.