به گزارش پارس، مهر به نقل از راشا تودی نوشت: سناتور "جان مک کین" خود را برای تصاحب کرسی ریاست بر کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا آماده می کند. در حالی که تا برگزاری انتخابات میاندوره ای مجلس سنای آمریکا در ماه نوامبر زمان زیادی باقی نمانده، گزارش ها از احتمال زیاد سپرده شدن ریاست این کمیته به رقیب و منتقد جدی سیاست های "باراک اوباما" حکایت دارد.

اگر حزب جمهوریخواه در این انتخابات بتواند کرسی های موجود را از آن خود کند، امری که احتمال وقوع آن بسیار بالا است، مک کین که در حال حاضر از اعضای ارشد کمیته نیروهای مسلح سنا می تواند خود را بر مسند ریاست این کمیته ببیند. در این صورت شکی نیست که راهبرد آمریکا در سوریه و عراق تغییر خواهد کرد.  

تحلیلگران بر این باورند که مک کین از این فرصت برای اعزام نظامیان آمریکایی به بهانه نبرد زمینی با داعش در عراق و سوریه استفاده می کند. وی پیش از این بارها سیاست اوباما در حمله هوایی به داعش را به باد انتقاد گرفته و آن را بی نتیجه خوانده است. این سناتور کهنه کار ایالت آریزونا اخیرا در یک کنفرانس بین المللی گفته است: من کارشناس نظامی سراغ ندارم که تایید کند ما با راهبرد کنونی می توانیم با داعش مقابله کنیم.

رقیب باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 که از منتقدان اصلی سیاست های کاخ سفید محسوب می شود پیشتر نیز در اظهاراتی اعلام کرده بود اگر واشنگتن استراتژی خود را تغییر ندهد، در جنگ علیه داعش، این تروریست ها هستند که پیروز می شوند. با این حال این انتقاد ها تا کنون با مخالف دولت آمریکا مواجه شده است.