به گزارش پارس به نقل از العالم، در مطالبی که به تازگی در صفحه موسوم به "ویکی لیکس دولت البغدادی" در توییتر منتشر شده، نام یکی از سرکردگان فراری این گروه و زیان های وارده به داعش به خاطر این فرار؛ و تدابیر اتخاذ شده برای حفظ سرکردگان و پایگاه های داعش در برابر حملات هوایی گسترده ائتلاف بین المللی افشا شده است.


به نوشته سایت خبری الحدث نیوز، در یکی از نوشته‌های این صفحه آمده است: "ابو احمد علی عبده" از همراهان ابو بکر البغدادی رهبر داعش که اسرار زیادی از این گروه و مواضعش را می دانست، ناپدید شده است.

در ادامه این مطلب می خوانیم: البغدادی تدابیری فوری به منظور تغییر مواضع و انبارهای سلاح و جست و جو برای یافتن این سرکرده ناپدید شده اتخاذ نموده است.

بنا بر آنچه در این صفحه ذکر شده، احتمال دارد فرد مزبور اسرار داعش را به ائتلاف بین المللی فروخته و سپس فرار کرده باشد؛ امری که باعث شده حملات هوایی نیروهای ائتلاف دقیق تر شود.

در یکی دیگر از مطالب این صفحه که "خبر موثق" نامیده شده، آمده است: سرکردگان داعش پس از هلاکت هزار کشته داعشی در عین العرب - که عمدتا از اتباع خارجی هستند- از صدور دستور عقب نشینی تاکتیکی و تدریجی سخن می گویند.