پايگاه خبري تحليلي «پارس»- حملات هوایی ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا به نیروهای ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی شک و تردیدها را درباره نیات واقعی آمریکا از تشکیل این ائتلاف افزایش داده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، جنگنده‌های آمریکایی روز سه شنبه پایگاه‌های نیروهای داوطلب را در اطراف شهر محمودیه در جنوب بغداد هدف قرار دادند. در این حملات ده ها تن از نیروهای بسیج مردمی و داوطلب عراقی که با ارتش همکاری می کردند کشته شدند.

سیاستمداران عراقی معتقدند که هدف هواپیماهای ائتلاف بین المللی از حمله به نیروهای ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی مقابله با مقاومت عراق به نفع گروه تروریستی داعش است.

این موضوع پس از آن مطرح شد که افراد یکی از یگان های عملیات بغداد در غرب این شهر هدف حملات هواپیماهای آمریکایی قرار گرفت و 9 نظامی و از جمله یک افسر ارتش عراق کشته شدند.

از زمان آغاز عملیات نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای بمباران گروه تروریستی داعش در عراق بسیاری درخصوص نیت واقعی و پنهان این ائتلاف مشکوک بودند. هواپیماهای ائتلاف بارها مواضع ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی را در این کشور هدف قرار داده اند. ناظران می گویند هدف اصلی ائتلاف نابودی محور مقاومت در منطقه است.

بی تردید هدف قرار دادن قلب مقاومت اسلامی از جمله اهداف پنهان ائتلاف تحت رهبری آمریکاست. آنها می خواهند به حزب الله و مقاومت سوریه و ایران و عراق صدمه بزنند.

حمله هوایی به نیروهای بسیج مردمی که به فراخوان مرجعیت لبیک گفته اند موجب وارد آمدن صدمه به نیروهای مقاومت خواهد بود.

نیروهای ارتش عراق و بسیج مردمی در مناطق مختلف عراق از جمله الانبار موفق به پیشروی شده اند و مناطق زیادی را در استان صلاح الدین تحت کنترل خود گرفته اند و اکنون آماده می شوند تا به جرف الصخر حمله کنند و این منطقه را از وجود اعضای داعش پاکسازی کنند.

کارشناسان می گویند پیشروی های نیروهای مردمی و ارتش موجب شده است تا نیروهای ائتلاف، نیروهای ارتش عراق و بسیج مردمی را هدف قرار دهند و مقامات عراقی باید این مساله را پی گیری و در این خصوص تحقیق کنند.

یک مقام عراقی در این باره گفت: وقتی حملات هوایی به نیروهای ارتش و بسیج مردمی تکرار می شود معلوم است که اینگونه اقدامات تعمدی و هدفمند است و وزارت امور خارجه عراق  باید عوامل این حملات را شناسایی کند.


بسیاری از مردم عراق هم اکنون معتقدند که از یک سو با آتش تروریسم و از سوی دیگر با آتش هواپیماهای ائتلاف مواجهند. برخی سیاستمداران تاکید می کنند که حملات هوایی ائتلاف بین المللی باید در چارچوب توافق دولت عراق با اعضای این ائتلاف باشد تا نیروهای ائتلاف نتوانند اهداف پنهان خود را محقق کنند.