به گزارش پارس به نقل از فارس، صبح امروز دهمین جلسه رسیدگی به پرونده اتهامات مهدی هاشمی در سکوت رسانه‌ای و در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.

وحید ابوالمعالی یکی از وکلای مهدی هاشمی پس از خروج از دادگاه اظهار داشت: متأسفانه برای من قرار مجرمیت خورده و به خاطر این مصاحبه‌ها برایم پرونده کیفری تشکیل شده است.

وی گفت: صحبت نکردن من با خبرنگاران بی‌ادبی به آنها نیست، وقتی به من تذکر می‌دهند اشکالی ندارد اما وقتی برای من پرونده کیفری تشکیل می‌دهند آن موقع دیگر نمی‌شود کاری کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای وکیل دیگر مهدی هاشمی یعنی محمود علیزاده طباطبایی نیز هم پرونده کیفری تشکیل شده است یا خیر، گفت: من در مورد خودم صحبت می‌کنم، متأسفانه من یک پرونده کیفری هم ندارم بلکه چند پرونده کیفری به دلیل دادگاه‌های خانم هاشمی و آقای هاشمی دارم. وقتی که قرار مجرمیت خورده‌ام باید صحبت کنم.

ابوالمعالی در پاسخ به این سؤال که سخنگوی قوه قضاییه گفته ممکن است جلساتی که غیرعلنی بوده به صورت علنی برگزار شود، آیا شما احساس می‌کنید این جلسات علنی شود یا همچنان غیرعلنی خواهد بود، گفت: این موضوع به احساس من بستگی ندارد بلکه به تشخیص قاضی است، من اگر حرف بزنم پیش داوری در مورد نظر قاضی است.

وکیل مهدی هاشمی تصریح کرد: ما درخواست خود را مبنی بر برگزاری دادگاه به صورت علنی ارائه کرده‌ایم و استقبال می‌کنیم که دادگاه علنی برگزار شود. شما هم دیدید که نامه ما در این زمینه منتشر شد.

وی در خصوص جلسه بعدی دادگاه گفت: ادامه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی به هفته آینده موکول شده و علت عدم حضور وکیل دیگر این پرونده این بود که ایشان دادگاه داشتند.

ابوالمعالی با اشاره به تعامل خوب وکلای پرونده مهدی هاشمی با نماینده دادستان گفت: در حال حاضر دفاعیات متهم و وکلای وی همچنان ادامه دارد چون دعوا دو طرف دارد هم ما و هم نماینده دادستان صحبت می‌کنیم و به هیچ عنوان متکلم وحده در دادگاه نداریم.

ابوالمعالی در خصوص علت حضور مهدی هاشمی در روزهای غیر از روز رسیدگی در دادگاه انقلاب گفت: این موضوع اتفاق عجیبی نیست چرا که هم ما و هم نماینده دادستان هم به دادگاه می‌آییم چون باید مطالبی از پرونده را یادداشت کنیم، اقتضای دفاع این است که باید دفاعیات را مستند ارائه کنیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه همچنان معتقدید موضوع پرونده، اقتصادی نیست و اتهامات مهدی سیاسی است، گفت: یکی از پاسخ‌هایی که من دادم و باعث شد برایم طرح پرونده شود همین موضوع بود.