به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، همزمان با خروج نیروهای غربی از افغانستان پس از 13 سال جنگ، این فیلم که از یکی از مقرهای طالبان گرفته شده نشان می‌دهد پسر بچه سه ساله‌ای در حال بازی با اسلحه می‌گوید: می‌خواهم به مردم تیراندازی کنم!

این فیلم که به دست شبکه خبری پانورامای بی‌بی‌سی رسیده، مولوی بدری، فرمانده طالبان را که یکی از افراد تحت پیگرد در افغانستان است نیز نشان می‌دهد. وی می‌گوید: این مردم مسلمان هستند و یک دولت اسلامی می‌خواهند. غربی‌ها در اینجا دولت اسلامی نمی‌خواهند، افرادی که ما آنها را می‌کشیم، دشمنان این سرزمین هستند.

طالبان و متحدانش پیش از خروج اکثر نیروهای خارجی در چند هفته آتی، حملات خود را تشدید کرده‌اند. آنها به دنبال تضعیف دولت جدید افغانستان هستند که اکثر عملیات‌ها علیه آنها را به عهده خواهد داشت.

طالبان به اسم "خلافت اسلامی افغانستان" عملیات انجام می‌دهد و در حال حاضر دولت سایه خود را تشکیل داده است.

محمد سالم، مدیر مدرسه "امام ابو حنیفه" در منطقه "دره تنگی" که زیر نظر طالبان است و مدرسه‌اش 1400 دانش‌آموز پسر دارد، می‌گوید: طالبان تاکید دارد که این دانش‌آموزان در مدرسه حضور داشته باشند. اگر دانش‌آموزی شیطنت کند، آنها او را تنبیه می‌کنند. طالبان همیشه از ما در مقابل دانش‌آموزان غیرقابل کنترل حمایت کرده است.

در حالی که شبه‌نظامیان طالبان در حال آموزشند تا چگونه از تسلیحات پیشرفته استفاده کرده و با استفاده از نقشه‌های گوگل اهداف خود را شناسایی کنند، کودکان در مدارس شست‌وشوی مغزی می‌شوند.

هنگامی که از یکی از این دانش‌آموزان درباره آرزوهایشان برای آینده، سئوال پرسیده شد، می‌گوید: این مهاجمان که به افغانستان آمده‌اند باید از کشور ما بروند.

این در حالی است که بودجه این مدرسه از کابل تامین می‌شود و آنها نیز بیشتر هزینه‌های آموزش و تحصیل را از غرب از جمله انگلیس می‌گیرند.