به گزارش پارس به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه عصر امروز در ادامه هفتاد و یکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در پاسخ پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر پایان مدت 10 روزه برای اخذ رضایت از اولیای دم و پایان بی نتیجه دو جلسه صلح و سازش و تعیین وقت برای اجرای حکم تصریح کرد: زمانی برای اجرای این حکم مشخص نشده است اما اگر حکم قطعیت پیدا کرد و اولیای دم رضایت ندادند، حکم باید اجرا شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر بازداشت دو نفر از فرماندهان ارشد نیروی انتظامی گفت: در این زمینه اطلاعی در دست ندارم.

اژه‌ای در رابطه با قصاص ضارب شهید خلیلی و پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر ادعای خانواده ضارب شهید خلیلی مبنی بر رضایت ایشان پیش از مرگ، گفت: من در جلسات گذشته اعلام کردم ضربه این ضارب موجب سرایت بیماری به شهید خلیلی و مرگ وی شده است و براساس تصمیم قاضی حکمی صادر شده بود و قاضی در این رابطه نمی‌تواند تخفیف دهد چرا که اولیای دم تقاضای قصاص کرده‌اند ضمن اینکه این حکم باید در دیوان عالی تائید شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر این است که رضایت در زمان حیات مربوط به چه چیزی است، آن زمان نسبت به ضربه رضایت داده شده است و نه قتل ولی اکنون موضوع پرونده عوض شده است ضمن اینکه باید دید در دیوان چه اتفاقی می‌افتد زیرا گاهی اولیای دم از قصاص به بخشش می‌رسند.

وی در رابطه با سوالی مبنی بر استفاده یکی از مسئولان در یکی از استان‌ها از بودجه دولتی برای راه‌اندازی اینترنت شخصی اظهار بی اطلاعی کرد.