پايگاه خبري تحليلي «پارس»- محمد خاتمی که در جریان فتنه 88 در ذیل برنامه های آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی قرار داشت همچنان تلاش دارد به قدرت بازگردد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، وی از چندی پیش افرادی را برای عیادت و ملاقات با مسوولین عالی رتبه نظام، واسطه قرار داده است.  این افراد از طیف های مختلف سیاسی تاکنون بوده اند.

اکبر هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی، حسن روحانی، برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، برخی اعضای شورای عالی امنیت ملی و... از جمله این افراد هستند.

وی از اواسط شهریور برای ملاقات با مسوولین عالی رتبه کشور، وزرایی که از کارآمدی بیشتری برخوردارند و توانسته اند رضایت عمومی را جلب کنند را واسطه قرار داده است که از جمله این افراد، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

دکتر قاضی زاده در این مورد فقط با یکی از بزرگان دیدار و مواردی را مطرح کرده و البته بر این نکته تاکید داشته که «هرکس خواستار حضور در مسوولیت های نظام است بایستی سازوکارهای قانونی کشور را بپذیرد.»

به تمامی افرادی که جهت بازگشت خاتمی به قدرت، رایزنی داشته اند، تاکید شده که «وی بایستی نسبت خود را با سران داخلی و خارجی فتنه روشن نماید و نسبت به اتفاقات ناگواری و براندازانه سال 88، موضع صریح و روشنی داشته باشد.»

در یکی از رایزنی ها یکی از علمای بزرگ صریحا گفته است: «حکم قضایی و اسلامی برای آن دو نفر سران داخلی فتنه و خاتمی "مشمول بغی بر حکومت اسلامی" است.»

محمد خاتمی از جمله کسانی است که به‌عنوان یکی از اضلاع فتنه، هم بسترساز اتفاقات ۸۸ بود و هم شخصاً در روند انتخابات و مسائل و حوادث پس از انتخابات، نقش مستقیم و مؤثری داشت.

هدایت فتنه‌ی ۸۸، دعوت به تجمع غیرقانونی ۲۵ خرداد ۸۸، صدور بیانیه روز شنبه ۳۰ خرداد ۸۸، حمایت از شعارهای انحرافی «نه غزه، نه لبنان» و «جمهوری ایرانی» و دفاع از جریان هتاک روز عاشورا، تنها بخشی از اتهامات خاتمی است و اگر امروز برخورد درخوری با وی توسط نظام صورت نگرفته، به دلیل رأفت و عطوفت نظام اسلامی است.