به گزارش پارس به نقل از مهر، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پس از سه روز مذاکره، ساعت 15 به وقت محلی(16.30 به وقت تهران) وین را به مقصد تهران ترک کردند.

بر اساس این گزارش، تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بامداد سه‌شنبه وارد وین شد.

روز سه‌شنبه مذاکرات در سطح معاونان و کارشناسان بین هیات‌های مذاکره‌کننده ایران و آمریکا برگزار شد که در این مذاکرات، معاون کاترین اشتون نیز حضور داشت.

مذاکرات در روز چهارشنبه به ‌صورت سه جانبه در سه دوره فشرده بین کاترین اشتون، محمدجواد ظریف و جان کری برگزار شد. گفتگوهای سه جانبه در روز چهارشنبه حدود 7 ساعت زمان برد.

صبح امروز در وین، نشست عمومی ایران و کشورهای 1+5 نیز برگزار شد که در حاشیه این نشست معاونان وزیر امور خارجه کشورمان دیدارهای جداگانه‌ای با هیات روسیه، چین و همچنین نشست جداگانه‌ای با سه کشور اروپایی داشتند.

در پایان این دوره از مذاکرات هنوز هیچ موضع‌گیری رسمی از سوی اعضای مذاکره‌کننده هسته‌ای اعلام نشده است، اما روند موضع‌گیری‌های طرفین، حاکی از آن است که مذاکرات به صورت فشرده تا قبل از 24 نوامبر برای رسیدن به توافق ادامه خواهد داشت.

برخی از اعضای تیم مذاکره‌کننده طرف مقابل مساله اصلی در مذاکرات این دور را موضوع غنی‌سازی، تعداد سانتریفیوژها و لغو تحریم‌ها عنوان کرده‌اند و اینکه اصلی‌ترین موضوعات گفتگو بر سر این موارد بوده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره این دوره از مذاکرات گفت: به‌زودی نشست کارشناسی در خصوص بررسی موضوعات مورد اختلاف تشکیل می‌شود.

وی افزود: قرار است امروز بعداز ظهر یک جمع‌بندی از اجلاس این دوره صورت گیرد و پس از آن اعضای 1+5 برای جمع‌بندی کلی موضوعات، نشستی برگزار خواهند کرد.

ظریف ادامه داد: هفته آینده یا هفته بعد از آن هم قرار است جلسه کارشناسی در خصوص بررسی موضوعات مورد اختلاف تشکیل شود.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: همچنین سه یا چهار هفته دیگر نیز جلسه‌ای با حضور وزیران امور خارجه ایران، آمریکا و خانم اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: مکان برگزاری نشست سه جانبه و کارشناسان هنوز مشخص نیست، اما در مکانی غیر از شهر وین خواهد بود