به گزارش پارس، رحمت الله حافظی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه عوامل مختلفی سبب آلودگی هوای پایتخت می شوند، گفت: تنها سوخت غیر استاندارد یا موتورهای آلاینده خودروها و یا ریزگردها در شهر تهران ایجاد آلودگی نمی کند بلکه عوامل گوناگونی سبب افزایش آلودگی هوا در پایتخت می شود.


وی افزود: ما در بیشتر روزهای سال با مشکل ریزگردها روبرو هستیم که منشاء بیشتر این ریزگردها فعالیتهایی است که در جنوب غرب رخ می دهد. در سال گذشته کمتر از 10 روز منشاء ریزگردها خارجی بود و بییشتر به خاطر فعالیتهای داخلی شهر که از 11 شب شروع و تا 4 صبح ادامه دارد این ریزگردها در هوای پایتخت افزایش پیدا می کرد.

به گفته حافظی، یکی از مراکز تحقیقاتی برای تاثیر فعالیتهای شبانه صنایع آلاینده نمونه برداری هایی انجام و تا چند هفته آینده نتایج این تحقیقات اعلام می شود.

وی با بیان اینکه با آغاز فصل مدرس و افزایش حجم ترددهای روزانه بر آلودگی هوای پایتخت افزوده شده است، ادامه داد: مدیریت و برنامه ریزی برای کاهش آلودگی هوا در پایتخت کارشناسی است و اگر با همین روند آلودگی هوای پایتخت را مهار کنیم تا 3 یا 4 سال آینده می توان این آلودگی را مدیریت کرد اما اینکه انتظار داشته باشیم زمستان امسال با زمستان سال گذشته تفاوتی در آلودگی داشته باشیم انتظار بالایی است.

مگس سفید طی سه هفته آینده از تهران می رود

رئیس کمیسیون سلامت شورا در خصوص افزایش مگس های سفید در پایتخت گفت: این مگس ها طی سه هفته آینده از پایتخت می روند. منشاء اصلی این مگس ها افزایش درجه حرارت و استفاده غیر استاندارد از آفت کش ها در استانهای غرب تهران بود.

به گفته حافظی، این مگس ها هیچ گونه مخاطره ای برای انسانها ندارند و تنها ممکن است مزاحمت هایی برای شهروندان ایجاد کنند که با استفاده از یک ماسک معمولی قابل حل است.

وی تاکید کرد: این مگس ها حتی تهدید جدی برای زمین های کشاورزی محسوب نمی شوند و تنها راه مقابله با آنها آبشویه است.