به گزارش پارس به نقل از فارس، مقامات اماراتی خبر همراهی هواپیماهای نظامی این کشور با جنگنده‌های آمریکایی در حمله به اهداف داعش در سوریه را تأیید کرد.


به گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، مقامات اماراتی اعلام کردند که هواپیماهای نظامی این کشور نیز در حمله امروز سه‌شنبه به اهداف داعش در سوریه شرکت داشته‌اند.

بنا به گفته مقامات امارات متحده عربی، این حملات اولین حمله‌ها از حملات گسترده‌تری است که امارات در آن شرکت خواهد داشت.

وزارت دفاع آمریکا امروز اعلام کرد که از ساعات شبانگاهی دوشنبه (دیروز) به وقت دمشق، حملاتی را بر علیه اهداف داعش در خاک سوریه شروع کرده است. بحرین، اردن، عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی در این بیانیه، از همیاران پنتاگون در این حمله اعلام شده‌اند؛ کمک کشورها می‌تواند از طریق در اختیار نهادن حریم هوایی، فرودگاه‌ها و پیوستن هواپیماهای نظامی به جنگنده‌های آمریکایی باشد.

در این حملات از ترکیب تهاجمی جنگنده‌ها، بمب‌افکن‌ها، پهپادها و موشک‌های کروز تام‌هاوک استفاده شده، موشک‌ها از عرشه ناوهای جنگی در آب‌های خلیج فارس و دریای سرخ شلیک شده‌اند.

جنگنده‌های به غنیمت گرفته شده از ارتش سوریه، اردوگاه‌های آموزشی، مراکز فرماندهی، انبار ذخیره تجهیزات، و، تعدادی کامیون و وسایل حمل و نقل تسلیحات داعش، اهداف حملات آمریکا را  شامل می‌ شوند. این اهداف در اطراف شهر «رقه، پایتخت داعش» قرار داشته‌اند.

بر اساس گفته‌های آمریکایی‌ها و تأیید مقامات دمشق، وزیر خارجه آمریکا از قبل، نماینده سوریه در سازمان ملل را از انجام این حملات آگاه کرده بوده است.