به گزارش پارس، ایرنا به نقل از پایگاه خبری 'الیوم السابع' نوشت: الحوثی در سخنرانی تلویزیونی گفت: مرحله کنونی، مرحله تشکیل دولت بوده و این امر تلاش همگان برای مقابله با خطر گروه تروریستی القاعده را طلب می کند.


الحوثی گفت که مردم یمن پیروز شد زیرا برای دستیابی به خواسته های قانونی و عادلانه خود قیام کردند.

وی تاکید کرد که فاسدان در کشور کسانی هستند که خود را به واسطه پیروزی این انقلاب، متضرر می دانند، اما توافق نامه ای که میان دولت و مخالفان امضاء شد، هیچ طرف پیروز یا شکست خورده ای ندارد بلکه ملت یمن پیروز اصلی آن هستند.

الحوثی گفت: ‫ آنچه پس از انقلاب رخ می دهد، دشوارتر از گذشته نیست و تنها برخی چالش ها در خصوص مبارزه با فساد باقی خواهد ماند و ما همواره با فساد و مفسدان مقابله خواهیم کرد.

رهبر جنبش انصار الله تصریح کرد: اجرایی شدن مفاد توافق نامه به این معناست که دولت مشارکت ملی و صداقتی که نفع همه مردم یمن بوده را متبلور ساخته است.

الحوثی تاکید کرد که پس از به دست آوردن این دستاورد، مسیر فرا روی ملت جهت ترسیم آینده خود آن هم بر اساس اصول درست شراکت هموار شده؛ همچنین نمی توان برای حل مشکلات کشور به خارج اتکا کرد و هیچ کس به جز مردم یمن نمی توانند مشکلات را حل کند.

وی همچنین خواستار ارایه راه حلی برای حل و فصل مسائل جنوب یمن شد و گفت: تا زمان احقاق حقوق مردم جنوب در کنارشان خواهیم ماند.

بر اساس این گزارش، توافقنامه ای میان 'هادی عبد ربه' رییس جمهوری یمن و طرفداران گروه انصار الله یکشنبه شب امضا شد.

این توافقنامه بین رییس جمهوری و نمایندگان گروه های سیاسی از جمله انصار الله با حضور 'جمال بن عمر' نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در ساختمان ریاست جمهوری به امضا رسید.

یمن از زمان اعتراض های 11 ماهه که در فوریه 2012 به برکناری 'علی عبدالله صالح' رییس جمهوری این کشور از قدرت منجر شد، تاکنون در مرحله گذار سیاسی بوده است.

گروه انصارالله، دولت یمن را به فساد متهم کرد و خواستار کناره گیری آن بود.