پايگاه خبري تحليلي «پارس»- رسانه های صهیونیستی از "کمال اللبوانی" خائنِ سوری به عنوان "ماندلای سوریه" یاد می کنند.
 
به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، صفحه رسمی رژیم صهیونیستی در فیسبوک تحت عنوان "اسرائیل، به زبان عربی سخن می گوید" با انتشار مطلبی درباره "کمال اللبوانی" از معارضان ِ خارج نشین سوریه، سفر او به فلسطین اشغالی را ستود.
 
صهیونیستها در این مطلب با اشاره به عیادت اللبوانی از زخمی های گروه های تروریستی در بیمارستان ِ صهیونیستیِ "زئیف" در شمال فلسطین اشغالی، او را ماندلای سوریه لقب دادند.
 
در این مطلب آمده است: "ماندلای سوریه پس از عیادت از زخمی ها، از رویکرد انسان دوستانه اسرائیل در رسیدگی به زخمی ها، به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و آن را نویدبخش صلح با اسرائیل خواند."
 
در این صفحه، تصاویری از اللبوانی، به همراه "موتی کهانا" تاجر آمریکایی – صهیونیستی که به حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه های تروریستی در سوریه معروف است، منتشر شده است. اما زیر این تصاویر ادعا شده است که کهانا از فعالان بشردوست است که در راستای رسیدگی به قربانیان جنگ در سوریه فعالیت می کند !!!
 
گفتنی است که از زمان آغاز بحران در سوریه تاکنون، این چندمین بار است که لقب "ماندلای سوریه" دست به دست می شود.
 
پیش از این، روزنامه لبنانی "المستقبل" که ارگان جریان 14 مارس و هواداران سعد حریری است، پس از ترور رفیق حریری در سال 2005، یک مخالف سوری به نام "ریاض الترک" را ماندلای سوریه خواند. پس از آن، برخی از صفحه های مخالف دولت سوریه، "هیثم المالح" را که شخصا خودش را ماندلای سوریه می دانست، به این نام خواندند.
 
اما در نهایت، این رژیم صهیونیستی بود که لقب ماندلای سوریه را به "کمال اللبوانی" داد.
 
بر اساس قانون اساسی سوریه، با توجه به آن که رژیم صهیونیستی بخشی از اراضی سوریه را اشغال کرده است، هرگونه ارتباط و تماس با رژیم صهیونیستی، به مثابه خیانت به کشور محسوب می شود و مجازات خائن، اعدام است.
 
اللبوانی، اخیرا در سفری 10 روزه به فلسطین اشغالی، حملۀ آمریکا به دولت و ارتش سوریه را خواستار شده، و برای عادی سازی روابط سوریه و رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کرده است.