پايگاه خبري تحليلي «پارس»- رسانه‌های سعودی که از نتیجه بخش بودن خیزش مسالمت آمیز مردم یمن در روزهای اخیر و توافق یمنیها برای حل بحران شوکه شده‌اند، همه تلاش خود را برای تحریف افکار عمومی از واقعیتها و تخریب این دستاورد مردمی و متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به دخالت در امور یمن به کار گرفته اند.
 
به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، "طارق الحمید" روزنامه نگار و نویسنده سعودی و سردبیر سابق روزنامه "الشرق الاوسط" چاپ لندن، در مطلبی در این روزنامه نوشت: مسأله مورد توجه این است که نهادهای دولتی یمن یکی پس از دیگری بدون مقاومت به دست حوثی‌ها (جنبش انصارالله یمن) می‌افتد.
 
وی با اشاره به درگیری لفظی "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور یمن و ژنرال "علی محسن الاحمر"، پس از انتقاد هادی از الاحمر به دلیل مقابله نکردن با نیروهای انصارالله و عقب نشینی از صحنه، نوشت: مسأله مورد توجه این است که "عبده حسین الترب" وزیر کشور یمن از نهادهای امنیتی خواسته است که با انصار الله همکاری و از درگیری با آنان خودداری کنند.
 
طارق الحمید با مطرح کردن ادعای "خیانت" به دولت یمن و همه مؤسسات و نهادهای آن گفت: نباید فقط جامعه جهانی، یا کشورهای عربی (حوزه خلیج فارس) یا عربستان را در ارتباط با حوادث یمن مقصر دانست؛ بلکه واقعیت این است که خود قبایل و سیاستمداران یمنی هم مقصر هستند.
 
این نویسنده سعودی با نادیده گرفتن تظاهرات میلیونی یمنی‌ها در هفته‌های اخیر علیه فساد دولت این کشور، ادعا کرد که انصارالله یمن این روزها با حمایت ایران در حال قدرت گرفتن است.
 
"حمد الماجد" استاد دانشگاه "الامام" ریاض و عضو شورای ملک عبدالله موسوم به "گفتگوی ادیان و تمدن‌ها" در وین، در مطلبی در روزنامه "الشرق الاوسط" ادعا کرد که "انصارالله خطری ایرانی" است. !
 
این نویسنده سعودی، جنبش انصارالله را به گروه تروریستی "داعش" در عراق تشبیه کرد و مدعی شد که افزایش فعالیهای انصارالله یمن همزمان با حمله بین المللی ضد داعش آغاز شده است.
 
ادعای این نویسنده سعودی درحالی است که جنبش "انصارالله" یمن، از پایگاهی گسترده بین مردم این کشور برخوردار است و تظاهرات و اعتراضهای میلیونی و مسالمت آمیز یمنی‌ها طی روزهای اخیر در پی فراخوان این جنبش،  سرانجام به استعفای دولت و امضای توافقنامه برای حل بحران این کشور منتهی شد.
 
درحالیکه یمنیها سالها است از حضور فعال القاعده و جریانهای تکفیری مورد حمایت عربستان در کشورشان در رنج هستند، حمد الماجد ادعا کرد که ایران در یمن از طریق انصارالله حضور دارد، و از این جنبش به عنوان برگ برنده‌ای برای تحت فشار قرار دادن کشورهای دنیا استفاده می کند. !!
 
"جمیل الذیابی" نویسنده و روزنامه نگار سعودی هم در روزنامه عربستانی "الحیات" چاپ لندن ادعا کرد که "یمن به استان جدید ایران" تبدیل شده است.
 
این نویسنده سعودی ادعا کرد که جنبش انصارالله یک جنبش دینی است، که تا حدی شبیه به حزب الله لبنان است و از سوی جمهوری اسلامی ایران حمایت می شود؛ بنابراین "هردوی آنها دارای یک عقیده نظامی" هستند.
 
الذیابی همچنین تأکید کرد که "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور یمن ضعیف است، و در این مرحله تاریخی دیگر نمی‌توان به او اعتماد کرد.
 
این نویسنده سعودی نیز همسو با جریان به راه افتاده از سوی رسانه‌های این کشور برای افراطی خواندن جنبش "انصارالله" یمن، مدعی شد "بعید نیست در آینده نزدیک در کنار القاعده و داعش شاهد حضور الحوثی باشیم".
 
وی تأکید کرد که عربستان باید به سرعت اقدامی انجام دهد و نباید به عبدربه منصور هادی "ضعیف" در مقابله با انصارالله تکیه کند، آن هم در زمانی که روباهی مانند "علی عبدالله صالح" وجود دارد.
 
"زهیر فهد الحارثی" هم در روزنامه "الریاض" مدعی شد که جنگ سردی بین ریاض و تهران آغاز شده است و پرونده های منطقه بدون موافقت این دو طرف حل نخواهد شد.
 
این نویسنده سعودی با اذعان به دخالتهای عربستان در کشورهای منطقه، مدعی شد که هدف از این دخالتها "حمایت از مشروعیت" است؛ مانند مورد "بحرین" که در "حمایت از مشروعیت ضد گروهی از مخالفان" صورت گرفت. !!
 
درحالیکه در عربستان ساده ترین اصول دموکراسی مانند انتخابات، ریاست جمهوری، قانون اساسی، مجلس و پارلمان کاملا بی معنا و نامفهوم است؛ این نویسنده سعودی "نوری مالکی" نخست وزیر سابق عراق را "دیکاتور" توصیف کرد و مدعی شد که کشورش در گذشته "دیکتاتوری مالکی" را تأیید نکرد ولی اکنون خود را به حمایت از عراق ضد تروریسم پایبند کرده است.
 
این ادعا درحالی مطرح می شود که روابط این دو کشور طی چندین سال گذشته به دلیل دخالتهای عربستان سعودی و حمایت از تروریستها و جریانهای تروریستی در عراق، تیره شده است.
 
این نویسنده سعودی با این ادعا که عربستان سعودی همواره از مشروعیت حمایت کرده است، مدعی شد که "ایران در کشورها به هدف منافع خود دخالت کرده و از برخی طرفها حمایت می کند". !!