به گزارش پارس به نقل از تسنیم: وزیر امور اطلاعات استراتژیک رژیم صهیونیستی به اتحادیه اروپا درباره دستیابی به آنچه وی توافق "بد" با ایران خوانده، هشدار داد.


یووال اشتاینیتز وزیر امور اطلاعات استراتژیک رژیم صهیونیستی به اتحادیه اروپا درباره دستیابی به آنچه وی توافق "بد" با ایران خوانده، هشدار داد.

اشتاینیتز گفت احتمال دارد که "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلاش کند تا پیش از ترک پست خود در پایان سال جاری میلادی به توافق برسد.

وی تاکید کرد که مبارزه با افراطی‌ها در عراق و سوریه نباید به تلاش‌ها در متوقف کردن ایران در دستیابی به بمب اتمی آسیب برساند.
مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند که برنامه هسته‌ای خود را با اهداف صلح‌آمیز پیگیری می‌کنند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در گزارش‌های فصلی خود انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران گزارش نداده است.

این در حالی است که اسرائیل تنها رژیم خاورمیانه است که دارای بمب هسته‌ای است و بر خلاف ایران تا کنون پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی را امضا نکرده است و به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اجازه بازدید از تاسیسات هسته‌ای خود را نداده است.

وزیر اطلاعات استراتژیک اسرائیل همچنین پیش از آغاز مذاکرات میان ایران و 1+5 اعلام کرد که اسرائیل به شدت نگران ایران است.

اشتاینیتز که به تازگی از مذاکرات  استراتژیک واشنگتن با محوریت ایران باز گشته است مدعی شد: ایرانی‌ها هیچ انعطافی از خود نشان نداده‌اند. وی درباره مذاکرات هسته‌ای گفت که تنها چیزی که به نسبت دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای پیشین ایران تغییر یافته است لحن مذاکرات است.

این مقام اسرائیلی در ادامه اعلام کرد که با توجه به افزایش تمرکز بر مسئله دولت اسلامی و داعش جامعه بین‌الملل باید به درستی اولویت‌های خود را مشخص کند. وی دراین باره گفت: " هرچند شکست داعش از اهمیت زیادی برخوردار است اما اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد تا سالهای بعد شاهد دنیایی دیگر خواهیم بود. برنامه هسته‌ای ایران مهمترین تهدید برای امنیت جهانی است و باید در اولویت قرار گیرد."