پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- رییس جمهور عراق با اشاره به استفاده داعش از جدیدترین فناوریها، بر اهمیت خشکاندن منابع تامین مالی این گروه تروریستی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، فواد معصوم در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی خود "فرانسوا اولاند" در پاریس گفت: داعش از جدیدترین فناوری ها به منظور گسترش نفوذ خود استفاده می کند، و تا حد زیادی در این زمینه موفق بوده است.

وی خواستار اتخاذ تصمیمات قاطعانه و سریع علیه هر گونه تفکر تروریستی شد و افزود: امید به مبارزه با داعش در اتخاذ تصمیمات قاطعانه علیه هر تفکر تروریستی نهفته است.

فواد معصوم داعش را خطری واقعی دانست و از جامعه بین المللی خواست از عراق برای مقابله با گروه تروریستی داعش حمایت نظامی کند.

وی تأکید کرد: این گروه در حال گذر از مرحله عملیات نظامی به مرحله تاسیس دولت تروریسم در همه جهان است و وجود داوطلبان اروپایی در گروه داعش بیانگر گسترش منحصر به فرد آن است.

رییس جمهور عراق اظهار داشت: عراق به حمایت نظامی به ویژه در زمینه هوایی نیاز دارد تا پایگاه های این گروه را در مناطق این کشور هدف قرار دهد؛ باید حملات هوایی سازمان یافته ای علیه پایگاه های داعش و پیگرد عناصر آن انجام گیرد.

وی بر اهمیت خشکاندن منابع تامین مالی این گروه تروریستی و لزوم توقف سرازیر شدن جنگجویانی که به گروه داعش ملحق می شوند و کمک به مهاجران تاکید کرد و گفت: داعش دین و فرقه ای را مستثنی نکرده است.

فواد معصوم از آمریکا، انگلیس، ایران، ترکیه و عربستان به علت تقدیم کمک های بشردوستانه به آوارگان و حمایت نظامی برای جلوگیری از گسترش نفوذ داعش تشکر کرد و افزود: هنوز دهها هزار خانواده عراقی گروگان قاتلان و تروریست ها، هستند و این گروه عمدا آثار و نسخه های خطی را که هزاران سال قدمت دارند، از بین می برد.

یاد آور می شود که کنفرانس موسوم به «امنیت و صلح در عراق» با حضور نمایندگان بیش از 20 کشور برای بررسی همکاری بین المللی در خصوص مبارزه با گروه تروریستی داعش و تعیین نقش هر کشور در ائتلاف بین المللی برای از بین بردن این گروه، امروز (دوشنبه 24 شهریور ماه) در پاریس پایتخت فرانسه برگزار می شود.