به گزارش پارس، تسنیم به نقل از العربیه نوشت: فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد کشورش دوشنبه هفته آینده میزبان کنفرانس بین‌المللی درباره عراق خواهد بود و قرار است وی روز جمعه سفری به بغداد داشته باشد.

عصر روز گذشته حیدر العبادی اسامی وزرای خود را در صحن پارلمان برای رای اعتماد قرائت کرد تا نمایندگان پارلمان عراق به این وزرا رای بدهند.

در این جلسه 287 نماینده حضور داشتند. بر اساس این گزارش، شیعیان عراق دو معاون رئیس جمهور ، یک معاون نخست وزیر و 14 وزیر را در دولت جدید در اختیار گرفتند.

اهل سنت نیز یک معاون رئیس جمهور ، یک معاون نخست وزیر و 7 وزیر را در دولت جدید بدست گرفتند.

ائتلاف کردستان عراق نیز یک معاون نخست وزیر و سه وزیر را در دولت عبادی در دست دارند.

بر اساس این گزارش، مسیحیان یک وزیر، تنها وزیر زن نیز عدلیه عبودی وزیر بهداشت از حزب الدعوه عراق است. دو کرسی وزارتخانه های کشور و دفاع نیز در دولت حیدر العبادی خالی مانده است. برای وزارت کشور هادی العامری وزیر حمل و نقل و از تشکل سازمان بدر بود که نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد . خالد عبیدی  از نمایندگان سنی مذهب استان نینوا که برای تصدی پست وزارت دفاع نیز در نظر گرفته شده بود نوانست از فیلتر نمایندگان پارلمان عراق رد شود . وزارتخانه منابع آبی نیز کسی معرفی نشده و خالی ماند.

حیدرالعبادی نخست وزیر جدید عراق از فشار برخی جریان های سیاسی برای تحمیل برخی وزرا به وی خبر داد و اعلام کرد که دو وزارتخانه کلیدی کشور و دفاع نهایت تا یک هفته دیگر اعلام می‌شود.