به گارش پارس به نقل از کیهان ؛ حسین مرعشی در مصاحبه با روزنامه آرمان ضمن تأکید بر این مطلب که «ما روحانی را اصلاح‌طلب می‌خواهیم»، با این پرسش مواجه شد که «برخی می‌گویند اصلاحات رنگ و به سوی اعتدال گرفته و انگار گفتمان اصلاحات در حال تبدیل شدن به گفتمان اعتدال است؟ آیا این را می‌پذیرید؟» وی در پاسخ گفت: خیر، اصلاح‌طلبی مشی و منش‌ خودش را دارد! ما متحد دولت هستیم اما اصالت خودمان را هم حفظ می‌کنیم و قطعا در انتخابات هم حرف خودمان را خواهیم زد.
مرعشی با بیان اینکه انتقادهایی را به دولت وارد می‌داند، به وزارت کشور حمله کرد و گفت: انتقادات بیشتر به حوزه سیاست داخلی برمی‌گردد. در این حوزه رئیس‌جمهور مخالفان جدی دارد اما مدافعان و یاران وی به آن جدیت عمل نمی‌کنند و می‌توان گفت که مردد هستند.
عضو کارگزاران تصریح کرد:  وزارت کشور با همه اهمیتی که در سیاست داخلی دارد کارکردش به گونه‌ای نیست که معدل رای‌دهندگان به آقای روحانی را راضی کند(!)
وی سپس با جا به جایی رأی 50/7 درصدی دکتر روحانی در انتخابات این رقم را 65 درصد اعلام کرد و در ادامه با بیان اینکه روحانی تنهاست، اظهار داشت: این ضعف کاملا وارد است و من توصیه می‌کنم روحانی با ارزیابی صحیح از استانداران و معاونین‌شان تغییر مختصری در دولت انجام دهد. البته من کلی عرض می‌کنم و نمی‌خواهم برایشان تعیین تکلیف بکنم. اینکه آقای روحانی خودشان پیشتاز هستند اما بقیه ایشان را همراهی نمی‌کنند یک واقعیت است.