آقای علی یونسی در جلسه‌ای با طلاب مدرسه حقانی قم و در پاسخ به سؤالی از وی درباره علت بزرگ کردن مولوی عبدالحمید گفت: برخلاف آنچه درباره بزرگ کردن مولوی عبدالحمید گفته ‌شده، این کار من نیست و کار استاندار سیستان و بلوچستان بود که من رفتم و ماجرا را جمع کردم. حتی به روحانی هم گفتم که به عبدالحمید به اندازه خودش باید بها داد و من حتی با آمدن وی به فرودگاه در استقبال از روحانی هم مخالف بودم، اما خودشان برنامه ریختند و او را آوردند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه دولت بالاخره می‌خواهد با موضوع مخالفت آمریکا با اعزام طالبی به‌عنوان نماینده ایران در سازمان ملل متحد چه کند؟ گفت: این واقعاً یک معضل برای دولت شده است و توی آن مانده‌ایم.

آقای یونسی گفته که محمد نهاوندیان به‌عنوان جایگزین طالبی به آمریکا معرفی ‌شده و مورد قبول آمریکایی‌ها قرار گرفته، اما حالا نهاوندیان راضی نیست. او افزوده که قرار شد شریعتمداری را بفرستند، اما او زبان انگلیسی بلد نیست و هنوز مانده‌ایم که چه باید کرد. یونسی همچنین افزوده است بعضی از مشاوران روحانی کار خراب‌کن هستند. او حتی مثال هم می‌زند و از آقایان محمدرضا صادق و حسام‌الدین آشنا نام می برد.