پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- رييس كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: رییس جمهور از احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی پشيمان شده است يا احتمالا نمي‌خواهد چيزي را كه گفته، اجرا كند.

غلامرضا تاجگردون رييس كميسيون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» اظهار داشت: وقتي كه آقاي روحاني در انتخابات سال 92 پيروز شد نخستين طرحي كه مجلس تصويب كرد و با راي بسيار خوبي تصويب شد، احياي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي بود. در واقع علامت خوبي را براي دولت آقاي روحاني فرستاديم كه ما آماده احياي سازمان هستيم و همكاري‌هاي بعدي را هم خواهيم داشت. 

وی افزود: برخلاف انتظار و صحبت اوليه، دولت در صحن علني عملا طرح احیای سازمان مدیریت مخالفت كرد يا به عبارتي نمي‌گذاشت اين كار انجام شود اما مجلس طرح را تصويب كرد.

وی اضافه کرد: يكي از شعارهاي اصلي تقريبا اكثرا كانديداهاي رياست‌جمهوري و نيز دكتر روحاني همين موضوع بود كه اين سازمان را احيا مي‌كند و به نوعي شاه‌بيت همه مسائل براي نظم اقتصاد است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در مورد فرایند تصویب طرح احیای سازمان مدیریت اظهار داشت: در فاصله پيروزي انتخاباتي آقاي روحاني تا دولت جديد روي اين طرح كار مي‌كرديم و در اين مدت با نزديكان آقاي روحاني هم، همفكري داشتيم تا زماني كه دولت روي كار مي‌آيد، نخستين كارش احياي سازمان مديريت باشد. فكر هم مي‌كرديم و مي‌كنيم كه محيط عامل نشاط سيستم اداري و نظم اقتصاد كشور احياي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي است.

رييس كميسيون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به انتقادهای صورت گرفته از دولت احمدی نژاد در مورد انحلال سازمان مدیریت گفت: يكي از ابزارهاي انتقادي شديد نسبت به دولت گذشته به خصوص در جمع نخبگان، روشنفكران و كارشناسان اين بود كه چرا اين سازمان را منحل كردند و بعد هم هميشه بحث بود كه يكي از دلايل اصلي به‌هم ريختگي اقتصاد كشور، نبود يك سازمان برنامه‌ريزي است.
 
تاجگردون افزود: مجلس طرح را تصويب كرد و طرح به شوراي نگهبان رفت اما شوراي نگهبان چند ايراد اساسي گرفت. ايرادات هم بعضا درست بود. بالاخره در اين چند ماه گذشته قرار شد كه متن واحدي را كه توافقي باشد، به نتيجه برسانيم اما در حال حاضر علامتی از سوی دولت برای اجرای آن ندارد.

وی اضافه کرد: احياي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي يكي از آن كارهايي بود كه مي‌توانست در 100 روز اول انجام شود اما كم‌ كم فكر مي‌كنم در 14 تا 100 روز هم انجام نشود. از صحبت‌هاي آقاي نوبخت هم اين‌طور برداشت مي‌شود كه سازمان به اين زودي‌ها احيا نمي‌شود و دو معاونت زيرنظر ايشان رفته است.

تاجگردون در مورد چرایی مخالفت رییس جمهور با این طرح گفت: بالاخره نبود اين سازمان يك قدرتي را در يكجا متمركز مي‌كند و معمولا آدم اين قدرت را خيلي كم دوست دارد پخش كند. آقاي رييس‌جمهور هم بايد به فكر اين موضوع باشد، چون اين مساله مي‌تواند فرد رييس‌جمهور را به مسير اشتباهي بيندازد.