به گزارش پارس به نقل از فارس: کانال 2 تلویزیون اسرائیل در گزارشی به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شد، هواپیمای بدون سرنشینی که ارتش این رژیم روز یکشنبه هدف قرار داد، پهپاد ایرانی «یسیر» بوده است.


بر اساس این گزارش، این پهپاد که اولین بار سپتامبر 2013 رونمایی شد، دارای بُرد 200 کیلومتر است و می‌تواند در ارتفاع 1.5 کیلومتری برای حدود 8 ساعت بدون سوختگیری پرواز کند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی یکشنبه اعلام کرد، یک هواپیمای بدون سرنشین را در گذرگاه قنیطره در بلندی‌های جولان اشغالی هدف قرار داده است یعنی جایی که درگیری شدیدی میان ارتش سوریه و نیروهای شورشی وجود دارد.

وزارت جنگ این رژیم با بیان اینکه این هواپیمای بدون سرنشین متعلق به سوریه بوده، مدعی شد، این پهپاد، حریم هوایی اراضی اشغالی را نقض کرده بود و به همین دلیل، آنها با یک موشک پاتریوت آن را هدف قرار دادند.

پیش از این رسانه‌های اسرائیلی مدعی شده‌ بودند، این پهپاد متعلق به حزب الله بوده است. با این حال، بنا بر برخی گزارش‌ها، این پهپاد از سوی سوریه ارسال شده، اما مشخص نیست آیا حزب‌الله آن را ارسال کرده یا نیروهای بشار اسد.

در عین حال روزنامه صهیونیستی جروزالم پست به نقل از منابع نظامی نوشته بود، پهپاد سوری که نیروی هوایی ارتش هدف قرار داد به اشتباه و تصادفا وارد حریم هوایی اسرائیل شده است.

به هر حال، موشه یعالون، وزیر جنگ اسرائیل از اقدام نظامیان صهیونیست در سرنگون کردن پهپاد قدردانی کرد و هشدار داد که اسرائیل هر گونه حمله اعم از بین‌المللی و یکجانبه علیه ارتش خود را تحمل نمی‌کند.