به گزارش پارس به نقل از مشرق،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم بازدید از برنامه‌‌های فرهنگی دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در اردوگاه آیت‌الله ربانی شیراز گفت:نیروهای مسلح ایران به سطح بالایی از دانش، فناوری و بینش سیاسی دست یافته اند که می توانند پهپادهای متجاوز به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران را یا هدف قرار دهند و یا اینکه آنها را در تور دفاعی خود گرفتار کنند و به زمین نشانند.


نائب رئیس مجلس با اشاره به اینکه انسان‌ها در دنیا از ظرفیت‌ها و سرمایه‌هایی برخوردارند، گفت : سرمایه‌هایی که در اختیار انسان قرار می‌گیرند از نظر ظرفیت متفاوتند و با دست یافتن به این سرمایه‌ها امکان دست یافتن به دیگر سرمایه‌ها برای انسان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه ریشه تغییر در انسان عقل و علم است، افزود: عقل و علم راه را برای تغییرات هموار کرده و آن سرمایه‌ای که اگر به دست آمد سبب حفظ سرمایه‌های دیگر شده و آن را حفظ می‌کند دانش است.

نائب رئیس مجلس با یادآوری زمان هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: اگر جنگ نبود کشورمان به یک قدرت دفاعی تبدیل نمی‌شد و قدرت دفاعی که ثمره رشد علمی است از برکات جنگ بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی با بیان اینکه امروز خون شهداء ملت ما را به یک پیکر واحد در برابر دشمنان تبدیل کرده است، گفت: اگر دفاع مقدس نبود جمهوری اسلامی یا نبود یا اقتدار نداشت.

وی با اشاره به اینکه سختی‌ها راه رسیدن به کمال است، افزود: علم بدون عمل و عقل هیچ فایده ندارد و علم منهای اخلاق کمکی به فرد و جامعه نمی‌کند.

نائب رئیس مجلس با توصیه بر اینکه به آنچه که می‌دانید عمل کنید، گفت: اصلاح فرد برای اصلاح جامعه مفید است و فردی که در راستای اصلاح خود کوشید می‌تواند منشأ کارهای بزرگی باشد.