پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- پس از لغو سفر "موشه یعلون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به شهرک "نحال عوز" به دلیل ترس از موشک باران این منطقه توسط مقاومت فلسطین، این وزیر اسراییلی اذعان کرد که حماس بر اساس کار اطلاعاتی از این سفر آگاه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس» به نقل از سایت مفکره الاسلام، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که لغو سفرش به شهرک نحال عوز در مرز نوار غزه، علاوه بر اینکه چهره اش را خدشه دار کرده است، یک هزینه سیاسی نیز برای او به دنبال خواهد داشت.

یعلون ادعا کرده که لغو سفر وی در حین جنگ غزه در پی آن صورت گرفت که بر اساس برخی اطلاعات، حماس از این سفر مطلع شد و تصمیم گرفت تا همزمان با رسیدن یعلون، منطقه را با خمپاره و راکت هدف قرار دهد. 

بنا بر اعلام مرکز رسانه ای فلسطین، پس از انتقادهای شدید از عملکرد وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و نیز عملکرد ارتش این رژیم در جنگ غزه، یعلون بخش گسترده ای از مصاحبه خود با شبکه ده العبریه در شب گذشته را به دفاع از خود اختصاص داد.

وی ادعا کرد که برای حفظ جان مردم شهرک نحال عوز از سفر به این منطقه خودداری کرده و حتی یکی از محافظان امنیتی وی پس از اقدام مقاومت در بمباران منطقه ای که قرار بود یعلون در آنجا با ساکنان نحال عوز دیدار کند، زخمی شده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که حماس بر اساس کسب اطلاعات از این سفر آگاه شد و باید از این امر درس عبرت گرفت و به نظر می رسد که حماس توانمندیهای اطلاعاتی شبیه به توانمندیهای یک کشوردر اختیار دارد.

شبکه دو العبریه همچنین اعلام کرده است که بنا به کسب برخی اطلاعات، دستگاه امنیتی وابسته به جنبش حماس، دستگاه های شنودی در اختیار دارد که می تواند مکالمات افسران اطلاعاتی صهیونیستی با جاسوس های خود در داخل نوار غزه را رهگیری کند.