پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- نمایندگان خبرگان برای تغییر ریاست و نایب رییسی این مجلس تحت فشار و مذاکرات گسترده ای قرار گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، شانزدهمین اجلاس رسمی مجلس چهارم خبرگان رهبری،‌ از تاریخ 11 تا 12شهریور 1393، به مدت دو روز در تهران، ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود. خلاء حضور آیت الله مهدوی کنی در این جلسه موجب شده تا برخی فشارها و مذاکرات سنگین جهت تغییر رییس این مجلس از تیر ماه شکل گیرد.

اخیرا برخی محافل وابسته به مجامع عالی و دولتی درصددند علاوه بر تغییر رییس مجلس خبرگان، نایب رییس این مجلس را نیز تغییر دهند.

عده ای درصدد اند، آیت الله هاشمی شاهرودی را به عنوان رییس مجلس خبرگان جایگزین آیت الله مهدوی کنی نماید. 

در مورد نایب رییس نیز فعلا در مورد آیت الله محمد یزدی نیز به جمع بندی رسیده اند لیکن دو گروه در مورد جانشین وی اختلاف دارند. جریان کارگزارانی که از حمایت مجامع عالی و دولتی برخوردار است در مورد جایگزینی حجت الاسلام شیخ حسن روحانی به جمع بندی رسیده اند.

بر اساس برنامه ریزی این لابی، شیخ حسن روحانی برای برنامه ریزی آینده کشور بایستی به این جایگاه دست پیدا کند.

دکتر حسن روحانی تاکنون در مقابل این فشارها مقاومت کرده و اظهار داشته که آن قدر، کاراجرایی وقت لازم دارد که نمی توان به عرصه های دیگر ورود کرد. وی همچنین از فشار به اعضای خبرگان اظهار ناراحتی کرده است.

در روزهای اخیر اعضای مجلس خبرگان در جلسات مختلف نسبت به این فشارها ابراز ناراحتی کرده اند.

شانزدهمین اجلاس رسمی مجلس چهارم خبرگان رهبری، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به ریاست آیت الله محمود هاشمی شاهرودی(نایب رییس مجلس خبرگان رهبری) برگزار می شود.