به گزارش پارس به نقل از فارس ، شبکه اسکای نیوز گزارش داد: "باراک اوباما" پنج شنبه شب طی بیانیه‎ای با تاکید بر اینکه دولت اسلامی عراق و شام(داعش) را ریشه‎کن خواهیم کرد، افزود: آمریکا به حملات هوایی خود به مواضع داعش در عراق ادامه خواهد داد.


باراک اوباما با این حال می‌گوید واشنگتن در مورد سوریه، هنوز راهکاری برای مبارزه علیه گروه تروریستی داعش ندارد و برای مبارزه با این گروه به واکنشی سازمان‌دهی شده در منطقه نیاز است.

به گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی، رئیس‌جمهوری آمریکا افزوده است که جان کری، وزیر خارجه آن کشور، به زودی سفری به خاورمیانه می‌کند تا به تشکیل ائتلافی برای مقابله با این شبه‌نظامیان -که بخش‌هایی از عراق و سوریه را در کنترل خود دارند- کمک کند.

وی در ادامه با اشاره به به اینکه از "جان کری" خواسته‌ام که با هدف ایجاد ائتلاف‌های ضد داعش به خاورمیانه کند، افزود: واشنگتن هم اکنون بر حمایت از شهروندان آمریکایی مستقر در عراق تمرکز یافته و در این رابطه به عملیات نظامی محدود در عراق با هدف حمایت از کارکنان آمریکایی دست می‎زند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با تاکید بر تشکیل دولتی فراگیر در عراق، گفت: ریشه‎کن شدن داعش آسان نیست و همکاری آمریکا با شرکای خود را می‌طلبد.

وی همچنین با بیان اینکه برای موفقیت در مبارزه با تروریسم باید دولت جدید عراقی تشکیل شود، اضافه کرد: رهبران سنی منطقه باید به این موضوع که داعش خطری برای تمامی طرف‎هاست اعتراف کنند تا ما در ماموریت خود در مقابله با داعش به موفقیت دست یابیم.

"باراک اوباما" ادامه داد: ما منتظر نمی‎مانیم تا خطر داعش به آمریکایی‌ها برسد.

"اوباما" در بخش دیگری از سخنان خود بر استقرار نظامیان ارتش روسیه در خاک اوکراین تاکید کرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با ادعای اینکه "بشار اسد" مشروعیت خود را از دست داده است، افزود: باید از مخالفان معتدل داخل سوریه پشتیبانی صورت بگیرد.

وی همچنین مدعی شد: نظام سوریه توانایی این را که به مناطق تحت تسلط داعش ورود پیدا کند، ندارد؛پس شاید برای اقدام بر ضد آنچه که داعش انجام می‎‌دهد، نیاز به پشتیبانی هوایی بین‎المللی باشد.

"باراک اوباما" همچنین گفت: تاکنون هیچ‎گونه استراتژی برای دخالت نظامی در سوریه اتخاذ نشده است.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه برخی از کشورهای منطقه برای دستیابی به اهداف خود به داعش کمک می‌کنند و نسبت به این گروه مواضع خاکستری اتخاذ می‌کنند، اظهار داشت: این‌گونه اقدامات باید هر چه سریعتر متوقف شود.