پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- سخنگوی حماس، در بیانیه مطبوعاتی خاطرنشان کرد که ادعای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مبنی بر نپذیرفتن هیچیک از خواسته های مقاومت سخنان احمقانه ای است که با متن توافقنامه تعارض دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، سامی ابوزهری، افزود: بر خلاف ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی، حماس گفت و گو درباره آزادی اسرای اسراییلی را در مرحله مذاکرات آتش بس رد کرده و نتانیاهو هم این موضوع را پذیرفته است لذا همه اسراییلی ها باید این مساله را بدانند.

ابوزهری افزود: ادعای نتانیاهو مبنی بر این که ضربه سختی به حماس زده تلاش ناامیدانه ای برای توجیه شکست ارتش صهیونیستی و کتمان احساس ضعفی و هراسی است که بعد از عملیات قهرمانانه حماس بر زندگی صهیونیست ها سایه افکنده است.

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک نتانیاهو، موشه یعالون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و بنی گانتس رییس ستاد ارتش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که در مذاکرات غیر مستقیم قاهره به هیچیک از خواسته های حماس پاسخ مثبت نداده است.

وی گفته بود که که اسراییل قوی ترین ضربه را در طول تاریخ حماس و حتی در مقایسه با جنگ های سال 2008 و 2012 به این جنبش وارد کرده و از این پس نیز به هر موشکی که از سوی غزه شلیک شود با شدت و قدرت بیشتری پاسخ خواهد داد.
دو طرف فلسطینی و اسراییلی روز سه شنبه با وساطت مصر به توافقی برای آتش بس طولانی مدت رسیدند که ضمن روبرو شدن با استقبال کشورهای منطقه و جامعه جهانی، گروه های فلسطینی آن را سند پیروزی خود برشمردند که بیشتر اهداف مقاومت را در برابر صهیونیست ها برآورده کرده است.