پایگاه خبری تحلیلی «پارس»-طرح عفاف و حجاب به شکل جدی در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارس مستقر در دومین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی سید علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم گرگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در خصوص برنامه کمیسیون فرهنگی مجلس برای طرح عفاف و حجاب اظهار داشت: طرح عفاف و حجاب به شکل جدی در کمیسیون فرهنگی مجلس دنبال خواهد شد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی در این خصوص به سوالات اعضای کمیسیون پاسخ خواهد داد.

وی حل این مشکل را نیازمند فرهنگ سازی مستمر دانست و در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» تصریح کرد: فرهنگ سازی که در زمینه عفاف و حجاب انجام می شود به صورت مقطعی جواب نمی دهد و باید به صورت عملی در این خصوص کار مستمر انجام داد.

وی خاطرنشان ساخت: دچار نوعی نقص نگاه در حوزه امنیت اجتماعی هستیم.  هر زمانی که در جامعه فرهنگ آسیب می بیند، به دنبال آن ناامنی ایجاد می شود. 

 وی افزود: در عرصه فرهنگ باید متناسب با پیشرفت‌های فضای مجازی حرکت کرد. هجوم گسترده دشمن برای براندازی نظام جمهوری اسلامی تنها از طریق فرهنگی امکان‌پذیر است و دشمن هزینه‌های زیادی را در این عرصه انجام می‌دهد.

وی افزود: برای مقابله با دشمن باید سطح اعتقادات و آگاهی مردم بالا برده شود که در این زمینه تمام دستگاه‌ها باید برنامه ریزی داشته باشند.

وی با اشاره به عملکرد نامطلوب وزارت ارشاد گفت: امروز شاهد هستیم که با هزینه بیت المال فیلم های ساخته می شود که نه تنها باعث کاهش معضلات فرهنگی نمی شوند بلکه بر میزان و شدت آن ها نیز می افزایند که با این وجود ضرورت تجدید نظر در صدور مجوز اکران برخی فیلم ها و همچنین بازنگری و اصلاح آیین نامه ها در حوزه سینمایی ضروری به نظر می رسد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ارتباط میان دولت و مجلس را مطلوب توصیف کرد و گفت: مجلس و دولت برای پیشرفت و اعتلای کشور در کنار یکدیگر تلاش می کنند و مسائل حاشیه ای نمی تواند این رویه را تغییر دهد.