پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- سید محمدرضا اصنافی- شاید مبدع نظریه محاکمه موسوی، کروبی و احمدی نژاد آقازاده استاد شهید مطهری باشند اما خب در راستایی اصل تعدد شرکای جرم باعث تقسیم و کاهش مجازات خواهد شد تکرار کنندگانی هم در طیف ماسمالیزاسیون فتنه پیدا کرد.

اما بیایید حالتهای که ممکن است احمدی نژاد در فتنه 88 موثر بوده باشد را بررسی کنیم.

1- ماجرای خس و خاشاک: خب این قضیه که بارها جواب داده شد. و فیلم سخنرانی احمدی نژاد هست که وقتی می گوید 40 میلیون آمدند رای دادند این 40 از 26 رای خودش و 13 موسوی و 1 رضایی و کروبی حاصل شده است. حالا کسانی اگر کسانی سواد جمع و تقسیم ندارند و با تکرار یک دروغ بزرگ خودشان هم دروغشان را باور کردند، گناه احمدی نژاد که باید جمله هوشمندانه و وحدت آفرینش تبدیل به جرم شود چیست؟

2- ماجرای عکس سه در چهار کپی شده سیاه و سفید از همسر موسوی در بالایی یک پرونده از فاصله چند متری با دوربین که به نظر آنقدر مضحک است که جای بررسی ندارد.

3- اما اصل ماجرا موضوع اتهام های مناظره معروف است. اول اینکه احمدی نژاد چند سوال ساده مطرح کرد در مورد اینکه پسر فلانی و فلانی چطور پولدار شدند؟ آقای فلانی چطور زندگی می کند؟ و خانم فلانی چطور دو تا مدرک با هم گرفته؟ چند سوال روشن، حالا انتظار پاسخ به این سوالات پس از پنج سال احتمالا انتظار نا بجای است!!

اما دوستان وقتی این سوالات اتهام گونه را دلیل فتنه و این همه خسارت و اغتشاش معرفی می کنند توجه بنمایند که این اتهامات تنها از یک صورت می توانسته عامل فتنه باشد.اگر غیر از این یک وجه، عامل دیگری ممکن است دوستان بگویند.

 مگر اینکه جمعیت معترض در دفاع از فرزند آقایان هاشمی و ناطق به خیابان آمده باشند و فریاد وا اکبرا سر داده باشند که به نظر به جهت ادخال سرور دلیل مکفی است!

بنابراین وقتی جناب علی آقای مطهری و دیگرانی که مناظره احمدی نژاد را سهیم در فتنه بر می شمرند حواسشان باشد که معنای اصلی حرفشان این است که احمدی نژاد حرفهای علیه کسانی زد و آنها در تلافی هشت ماه کشور را به آتش کشیده آبروی کشور را بردند و انقلاب را تا پرتگاه بردند. معنی سهیم کردن احمدی نژاد در فتنه در اصل اتهام بزرگ به آقای هاشمی است که انقلاب تا زمانی که ضمانتی برای آسایش و آبروی خود خانواده اش باشد با ارزش است و در غیر از این باشد یا نباشد سالم باشد یا به چهره اش چنگ بزنند دیگر فرقی نمی کند.

اینکه آقای هاشمی یا حداقل خانواده اش را طراح و هدایتگر فتنه برشمریم اتهام بزرگی است که آقای مطهری باید حواسش باشد که غیر مستقیم آنرا تکرار نکند!